Rolnicy dobrze oceniają współpracę z ARiMR

Fachowość pracowników Agencji, możliwość kontaktu telefonicznego z biurami powiatowymi i oddziałami regionalnymi, oraz dostępność placówek to najczęstsze wskazania rolników w badaniu „Polska Wieś i Rolnictwo 2020”. Badanie zostało przeprowadzone wśród beneficjentów ARiMR na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Rolnicy dobrze oceniają współpracę z ARiMR
Rolnicy dobrze oceniają współpracę z ARiMR

Jak wynika z przeprowadzonego badania prawie 86 proc. korzystających z usług Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, ocenia jej działalność dobrze i bardzo dobrze.

Beneficjenci doceniają przede wszystkim fachowość pracowników Agencji (ponad 85 proc.), możliwość kontaktu telefonicznego z biurami powiatowymi i oddziałami regionalnymi (80 proc.) oraz dostępność placówek (ponad 75 proc.) – czytamy w raporcie.

 

Beneficjenci pozytywnie oceniają aplikację eWniosekPlus

Oprócz wspomnianych wysokich kompetencji pracowników, dobrego kontaktu telefonicznego i godzin otwarcia placówek, Agencja doceniana jest za sprawnie przeprowadzaną cyfryzację. Beneficjenci pozytywnie oceniają możliwość złożenia wniosku przez aplikację eWniosekPlus (ponad 74 proc. wskazań „bardzo dobrze” i „dobrze”), łatwość jej obsługi (68 proc.), a także przejrzystość i łatwość zrozumienia wniosku o wsparcie w ramach PROW 2014-2020 (66 proc.).

Rolnik bardzo dobrze porusza się w cyfrowej rzeczywistości

Wyniki te świadczą o coraz powszechniejszej na wsi wiedzy o internecie i coraz większej swobodzie poruszania się rolników w cyfrowej rzeczywistości.

Duży wpływ na tak dobrą sytuację ma zaangażowanie pracowników Agencji – informatyków, którzy stworzyli przyjazną i intuicyjną aplikację, ekspertów odpowiedzialnych za szkolenia z jej obsługi czy pracowników biur powiatowych służących pomocą techniczną przy wypełnianiu wniosku na miejscu. Jednocześnie chcemy zapewnić, że ARiMR będzie kontynuowała cyklicznie szkolenia dla rolników, które upowszechniają wiedzę o tym, jak korzystać z informatycznych narzędzi – podaje ARiMR

Wyniki raportu pokazały, że ok. 96 proc. beneficjentów ARiMR zna agencyjną stronę internetową www.arimr.gov.pl, a 80 proc. z nich pozytywnie ocenia funkcjonowanie portalu.

Z badania wynika również, że zarówno mieszkańcy obszarów wiejskich, jak i sami rolnicy informacje o działalności ARiMR chcieliby pozyskiwać przede wszystkim bezpośrednio od pracowników ARiMR w placówkach Agencji (odpowiednio: ok. 30 proc. i ok. 44 proc.) oraz ze strony internetowej ARiMR (odpowiednio: blisko 26 proc. i blisko 38 proc.).

Pomoc w spłacie zadłużenia gospodarstwa

Zapytani o to, co należałoby poprawić w funkcjonowaniu Agencji, respondenci wskazywali potrzebę szerszego rozpowszechniania informacji o jej ofercie, bliższą współpracę z gminą i powszechniejsze udzielanie konsultacji indywidualnych.

Badanie zrealizowane zostało w okresie sierpień – grudzień 2020 r. przez konsorcjum firm: Grupa BST i EU-Consult na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Oprac. na podst. ARiMR

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics