Transport nawozów zatrzymany. Mnóstwo nieprawidłowości

25 lutego bieżącego roku, na punkcie kontrolnym miejscowości Parkosz, na drodze krajowej nr 94, rzeszowscy inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę samochodu ciężarowego, którym przewożone były nawozy sztuczne.

https://agronews.com.pl/artykul/zmiana-definicji-rolnika-aktywnego-jest-konieczna/

W trakcie czynności kontrolerzy ujawnili, że część przewożonych środków chemicznych stanowią materiały niebezpieczne. Na opakowaniu zewnętrznym jednej z palet umieszczone zostały nalepki ostrzegawcze klasy 5.1, świadczące o sklasyfikowaniu materiału, jako utleniający.

Materiały niebezpieczne ze względu na swoje właściwości lub sposób opakowania mogą podczas transportu stanowić zagrożenie dla środowiska, ludzi, mienia, czy bezpieczeństwa. Dlatego ich transport objęty jest szczególnymi restrykcjami i obowiązkami dotyczącymi m.in. sposobu ich pakowania i zabezpieczenia, oznaczenia ładunku i jednostek transportowych, dokumentacji i uprawnień przewoźnika.

W przypadku opisywanego przewozu nie zostały zachowane żadne zasady przewozu materiałów niebezpiecznych. Pojazd nie był odpowiednio oznaczony tablicami pomarańczowymi, brak było gaśnic i instrukcji pisemnych, które opisują procedury, jakie ma podjąć kierowca w razie niebezpiecznej sytuacji. Dokument przewozowy nie zawierał żadnej informacji, że przewożony jest materiał niebezpieczny.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu przekroczona o 3 tony

Ponadto po przeprowadzeniu pomiarów mas i nacisków osi pojazdu, okazało się, że dopuszczalna masa całkowita pojazdu, określona w dowodzie rejestracyjnym na 18 t, została przekroczona o 3 tony. Również dopuszczalny nacisk osi napędowej był za duży, zmierzona wartość 13.7 t. względem maksymalnego dopuszczalnego nacisku 11,5 t, stanowiła przekroczenie o 2,5 t.

Kierowca okazał do kontroli dokument przewozowy wystawiony przez załadowcę towaru, z którego wynikało, że nadawca miał wiedzę o ilości ładunku umieszczonego na pojeździe i godził się na wyjazd przeładowanego pojazdu na drogę publiczną.

W związku z powyższym, w stosunku do przewoźnika jak i załadowcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.

Kara dla przewoźnika

Przewoźnik odpowie za nieprawidłowości związane z przewozem materiałów niebezpiecznych, przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oraz uchybienia w dokumentacji, załadowca natomiast za umieszczenie na pojeździe ładunku w ilości powodującej przekroczenie jego dopuszczalnej masy całkowitej oraz naciski osi.

Źródło i fot: WITD Rzeszów

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Śledztwo w sprawie afery zbożowej będzie przedłużone. 19 osobom przedstawiono zarzuty

Prokuratura Regionalna w Rzeszowie przedłużyła śledztwo w sprawie tzw. afery zbożowej do jesieni. Dotychczas postawiono zarzuty 20 osobom, a trzy kolejne zostały skazane. Śledztwo dotyczące...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics