Za ciężki transport drewna wstrzymany. Przewoźnik słono zapłaci

Ponad 38 t zamiast dopuszczalnych 26 ważyła ciężarówka przewożąca kłody drewna. Masa ładunku nie zgadzała się z okazanym dokumentem przewozowym. Nienormatywny pojazd wycofali z dalszej jazdy inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Ponad 38 t zamiast dopuszczalnych 26 ważyła ciężarówka przewożąca kłody drewna. Nienormatywny pojazd zatrzymali do kontroli i wycofali tymczasowo z dalszej jazdy inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Za ciężki transport drewna wstrzymany. Przewoźnik słono zapłaci

W piątek (24 listopada), na drodze wojewódzkiej numer 872 w miejscowości Ruda w pobliżu Stalowej Woli, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli drogowej ciężarówkę przewożącą drewno sosnowe. Powodem podjęcia tej interwencji było podejrzenie przekroczenia dopuszczalnego tonażu i nacisków osi.

Ciężarówka przeładowana o blisko 700 kilogramów

Z okazanego dokumentu przewozowego wynikało, że ciężarówka jest przeładowana o prawie 700 kg. Jednak ilość ładunku wskazywała na zdecydowanie większe przekroczenie tonażu. Pojazd skierowano zatem na inspekcyjne wagi. Jego rzeczywista masa całkowita wynosiła 38,4 t zamiast dopuszczalnych 26 t. Tak duża masa ładunku spowodowała również przekroczenia dozwolonych nacisków pierwszej osi i podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę.

Inspektorzy wstrzymali transport drewna do momentu doprowadzenia pojazdu do stanu zgodnego z przepisami prawa. Oznaczało to konieczność przeładowania nadmiaru drewna na inny pojazd. Teraz wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne z ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy prawo o ruchu drogowym. Grozi mu kara w wysokości 25 tys. zł.

Przeciążone pojazdy przyczyniają się do szybszej degradacji nawierzchni jezdni i konstrukcji obiektów inżynieryjnych w ciągu dróg. Poruszanie się po drogach przeładowanych pojazdów ma też wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Taki pojazd ma przede wszystkim dłuższą drogę hamowania oraz zaburzoną stateczność. Przewożenie za dużej ilości ładunku to także przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku transportowym.

Źródło: Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Uwaga! Pierwsze ognisko choroby niebieskiego języka w Polsce

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Wołowie informuje, że w dniu 19 listopada 2024 r. na podstawie wyników badań otrzymanych z Państwowego Instytutu Weterynarii w Puławach, stwierdzono wystąpienie...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics