W połowie listopada br. Komisja Europejska zaaprobowała kolejne, nowe programy promujące unijną żywność – informuje FAMMU/FAPA.
Tym razem Komisja zaaprobowała 14 programów wspierających i promujących unijne produkty jedynie na rynkach państw trzecich w tym między innymi w krajach takich jak: Rosja, Chiny, kraje Ameryki Łacińskiej oraz Ameryki Północnej a także w Norwegii czy Japonii i krajach azjatyckich.
W sumie koszt wszystkich programów opiewa tym razem na sumę 53,86 mln EUR z czego jak zawsze połowa pokryta zostanie z unijnego budżetu – 27,15 mln EUR. Tym razem promocją objęte zostaną następujące produkty – świeże oraz przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, oliwa z oliwek, produkty o chronionych nazwach, mięso, produkty organiczne oraz kwiaty.
Czytaj: Polskie jabłka wspomogą Unię
Wspomniane 14 programów zostało wyodrębnione spośród zgłoszonych w połowie czerwca bieżącego przez wszystkie kraje członkowskie łącznie 34 programów. W przypadku nowych programów promujących świeże owoce i warzywa oraz ich przetwory – przyjęto łącznie 6 następujących programów – promowane świeże owce i warzyw pochodzące z Bułgarii, Belgii, Włoch oraz Słowenii i Łotwy, a także przetworzone owoce i warzywa pochodzące z Grecji.
W sumie w całym bieżącym 2012 roku Komisja przyjęła do realizacji 34 programy promujące unijne produkty, o łącznej wartości kampanii oszacowanej na 124,6 mln EUR, z czego wspomniana już połowa pokrywana jest przez Komisję Europejską – 63,1 mln EUR.
Źródło: FAMMU/FAPA
Redakcja AgroNews, fot.: sxc