W 2016 roku na rynku polskim i niemieckim rusza kampania „Pomidory dobre z natury”. Jej pomysłodawca, Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami chce podnieść świadomość konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i zwiększyć ich konsumpcję.
Polska produkuje 712 tysięcy ton pomidorów. 80 proc. produkcji trafia na rynek krajowy, pozostała część na eksport. Największym unijnym odbiorcą polskich pomidorów są Niemcy.
„Zależy nam na wzmocnieniu pozycji polskich warzyw na rynku naszego zachodniego sąsiada. Chcemy upewnić niemieckich konsumentów, że pomidory z Polski mają wysoką jakość i wspaniałe walory smakowe i odżywcze” – informuje prezes Stowarzyszenia Maciej Mularski.
Kampania „Pomidory dobre z natury” ruszy w 2016 roku i potrwa 3 lata. Jej budżet to 3 mln euro. Celem działań jest promocja walorów odżywczych pomidorów oraz zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim. Stowarzyszenie chce także wzmocnić pozytywny wizerunek pomidorów produkowanych w Polsce jako warzyw wysokiej jakości, smacznych, bogatych w walory odżywcze.
Najważniejszą grupą docelową kampanii są konsumenci. Ale działania skierowane będą również do blogerów kulinarnych, dziennikarzy i liderów opinii, a także dystrybutorów warzyw i przedstawicieli sieci handlowych.
Organizatorzy chcą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem działań medialnych oraz Internetu, a także poprzez bezpośrednie spotkania – eventy, akcje promocyjne w sklepach, warsztaty w szkołach czy udział w targach. Na specjalnie stworzonej stronie internetowej, prowadzonej w języku polskim i niemieckim, znajdzie się szeroki zakres informacji na temat pomidorów, a także gry interaktywne, konkursy wiedzy i relacje ze wszystkich spotkań. Dodatkowo w ramach kampanii na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych zostaną wyemitowane spoty promujące spożycie tych warzyw, a w prasie regionalnej, kobiecej i w ogólnopolskich dziennikach zostaną opublikowane edukacyjne materiały.
Czytaj także:
Pomidory dobre z natury. O pozycji Polski na unijnym rynku warzyw rozmawiamy z Maciejem Mularskim, Prezesem SPPIOPO
Dietetycy zaproszeni do udziału w kampanii będą informować konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i ich znaczenia w codziennej diecie. Zaś kluczowi polscy i niemieccy blogerzy kulinarni zaprezentują wykorzystanie pomidorów w kuchni.
Realizatorzy kampanii duży nacisk stawiają na udział w targach branżowych oraz wydarzeniach okołotargowych. Przewidziany jest udział m.in. w targach Anuga czy Fresh Logistica.
Roczne spożycie pomidorów w Polsce w 2014 roku wyniosło 9,96 kg/osobę. Jak informują dietetycy, powinniśmy często spożywać te niezwykle cenne warzywa. Pomidor o wadze ok. 180 g pokrywa aż 60% naszego dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 25 proc. na witaminę E. Ponadto warzywo zawiera liczne witaminy i minerały – wit. B, potas, wapń, magnez czy żelazo.
Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami ma nadzieję, że po zakończeniu trzyletnich działań wzrośnie spożycie pomidorów na rynku polskim i niemieckim. Będzie to korzystne nie tylko dla konsumentów, którym te warzywa dostarczą cennych składników odżywczych, ale również dla polskich producentów.
Redakcja AgroNews, fot. flickr.com/regan76