Rynek żywności ekologicznej w Polsce stanowi zaledwie 0,5 proc. całego rynku spożywczego, ale jego wartość w ciągu ostatnich siedmiu lat wzrosła trzykrotnie do ponad 800 mln zł, a najnowszy raport prognozuje, że w kolejnym roku wartość rynku żywności ekologicznej wyniesie już ponad miliard złotych. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej mamy jeszcze wiele do zrobienia, ale rynek BIO w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie, 10-20 proc. w skali roku.
Redakcja AgroNews objęła patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Specjalna strefa Eco
Targi WorldFood Warsaw od pierwszej edycji współpracują z producentami, przetwórcami i dystrybutorami żywności ekologicznej. Specjalna strefa Eco jest z roku na rok coraz większa, a oferta coraz szersza. Najwięcej produktów ekologicznych znajdziemy w kategorii żywności ekologicznej, jednak produkty ekologiczne to również suplementy diety, naturalne kosmetyki, środki czystości a nawet artykuły budowlane. Organizatorzy postanowili powiększyć strefę Eco na targach o nowy sektor produktów ekologicznych i nutraceutyków.
Podczas poprzednich edycji WorldFood Warsaw ponad połowa zwiedzających targi poszukiwała oferty ekologicznej. W ubiegłym roku aż 90 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze.
„Wychodząc naprzeciw trendom i chcąc spełnić oczekiwania naszych krajowych i za-granicznych wystawców oraz zwiedzających, robimy wszystko aby targi WorldFood Warsaw były międzynarodową platformą nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń. Udogodnieniem dla firm z sektora Eco będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak również ułatwia identyfikację producentów. Stworzymy także po raz pierwszy strefę nutraceutyków i suplementów diety” – informuje Agnieszka Szpaderska, manager targów.
Żywność ekologiczna jest oceniana pozytywnie jako zdrowa, smaczna, naturalna, przyjazna środowisku, bez GMO, wysokiej jakości. Problemem zgłaszanym przez respondentów eko-żywności jest jej zbyt wysoka cena, słaba dostępność a także trudności w rozpoznaniu i słaba prezentacja w miejscu sprzedaży oraz nierozpoznawanie certyfikatu ekożywności.
Największy wybór żywności ekologicznej znajduje się w sklepach wyspecjalizowanych w sprzedaży ekologicznej, ale świadomość Polaków i ich decyzje zakupowe, trendy, moda na zdrowie, kampanie informacyjne sprowokowały także sieci handlowe do szerszego zainte-resowania, a niektóre z nich pokusiły się o marki własne żywności ekologicznej. Szacuje się, że 4000 sklepów ma w swojej stałej ofercie produkty ekologiczne, a co trzeci Polak wybiera produkty ekologiczne.
We współpracy z agencjami badawczymi, stowarzyszeniami branżowymi i czołowymi mediami branży ekologicznej organizatorzy targów WorldFood Warsaw dużą część programu merytorycznego poświęcają zagadnieniom związanym z rynkiem produktów ekologicznych. Prezentacje i debaty cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno kupców, jak i producentów.
Wystawcy targów cenią sobie możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej, ale tak-że lokalizację wydarzenia. Warszawa to miejsce gdzie nowe trendy przyjmują się najszybciej. „Swoja ofertę kierujemy do ludzi prowadzących aktywny tryb życia, ale szukających sposobu na zdrowie i styl bez ograniczeń smakowych i innych walorów jakie daje cukier. Stolica bez-względnie jest skupiskiem takiego grona ludzi, którzy stosując w swojej diecie ekstrakt ze stewii mogą cieszyć się słodkim smakiem bez uszczerbku na zdrowiu. Targi WorldFood to dobre miejsce spotkań z naszymi odbiorcami od pierwszej edycji. Po prostu…do zobaczenia za rok!” podsumowuje Beata Straszewska, współwłaścicielka firmy Stewiarnia, obecnej na targach od pierwszej edycji.
Dlatego, już dziś zapraszamy wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną i roz-wojem rynku produktów BIO do udziału w panelach tematycznych, dyskusji, ale prze-de wszystkim rozmów B2B, profesjonalnie zorganizowanych przez Organizatorów.
Do zobaczenia w kwietniu 2018 podczas WorldFood Warsaw.
Więcej informacji na www.worldfood.pl
Kontakt w sprawie uczestnictwa w targach: info@worldfood.pl