12 nowych produktów, masa rozszerzeń i zwiększenie terminów ważności – Syngenta zaczyna sezon!

Firma Syngenta Polska zorganizowała doroczną konferencję, podczas której podsumowała zeszły rok oraz przedstawiła plany na nadchodzący sezon.

Spotkanie rozpoczął Prezes Syngenta Polska – Marek Łuczak, który zaprezentował najważniejsze problemy, które wpłynęły na rynek rolniczy w ubiegłym roku,  przedstawił główne produkty oraz zasygnalizował działania firmy w nadchodzących latach.

Marek Łuczak, Prezes Syngenta Polska

Rok 2018 nie był łaskawy dla rolnictwa.  Z jednej strony pogoda, która spowodowała, że nie wszystkie planowane zabiegi można było wykonać, z drugiej zapasy, które nagromadziły się u dystrybucji od 2014 roku.  Ogólny spadek rynku przyczynił się do spadku sprzedaży.

Advertisement

Syngenta ma sposoby jak odpracować te straty. Sztandardowy produkt – Elatus jest i będzie przez kolejne kilka lat standardem jeśli chodzi o produkty fungicydowe w ochronie zbóż. „Mamy jednakże w zanadrzu jeszcze jeden produkt – fungicyd, który będzie mógł być stosowany również w innych uprawach” – zapewnił Marek Łuczak.

Jak zaznaczył Marek Łuczak Syngenta posiada mocne fundamenty, na które składają się 4 elementy:

  • Elatus Era, Elatus Era + – najlepszą chemię do ochrony zbóż
  • Axial Komplet Pack – planowane podwojenie sprzedaży w tym roku
  • Sprzedaż nasion rzepaku
  • Sprzedaż nasion kukurydzy

Wyniki badań

Wyniki badań za 2018 rok przedstawili Dorota Mazurek, Head of Digital Marketing & Marketing Services Central Europe oraz Jerzy Tkaczuk, Area Sales Manager District South.

Dorota Mazurek, Head of Digital Marketing & Marketing Services Central Europe

Prelegenci zaznaczyli, że rynek spadł ok. 6% – najwięcej w fungicydach.

„W latach 2017-2018 herbicydy zachowywały się stabilnie natomiast w fungicydach rok do roku mamy duży spadek – podkreślił Tkaczuk.

Jerzy Tkaczuk, Area Sales Manager District South

Jak podkreślili prelegenci rynek zainfekowany jest generykami, które są tańsze od innych rozwiązań. „Niski poziom cen generyków spowodował nasz ruch – obniżyliśmy cenę Elatus Era” – podsumował Tkaczuk.

Flagowy produkt firmy – Elatus Era okazał się sukcesem firmy – w pierwszym roku udział w rynku tego produktu osiągnął 3%. Firma dobrą pozycje osiągnęła również w regulatorach wzrostu dzięki Moddusowi 250 SC.

Kukurydza i rzepak

Jeżeli chodzi o rynek rzepaku widoczny jest spadek w herbicydach, fungicydach i insektycydach. Na rynku kukurydzy dominują niezmiennie 2 firmy: Bayer i Syngenta, których udziały rynkowe są na identycznym poziomie. Topowymi produktami jeśli chodzi o ochronę kukurydzy są: Lumax, Elumis oraz Camix.

Akcja „Liderzy Kukurydzy”

Skierowana jest do rolników jako oferta kompleksowa: nasiona i środki ochrony roślin są sprzedawane w komplecie. Kluczowymi odmianami Syngenty jest Talisman oraz Pandoras.

Talisman – jedyna odmiana w Polsce, która za ostatnie 3 lata w badaniach rozpoznawczych CCA osiągnęła średni plon powyżej 11 t/ha. Ponadto co roku osiąga doskonałe wyniki:

  • nr 1 w badaniach PDO w 2017 – 107% wzorca w grupie wczesnej (odmiana mimo braku rejestracji w PL została włączona jako wzorzec do Porejestrowego Doświadczalnictwa Odmianowego)
  • nr 1 w badaniach rozpoznawczych CCA COBORU 2016 – 111% wzorca w grupie wczesnej
  • nr 2 w badaniach rozpoznawczych CCA COBORU 2015 – 104% wzorca w grupie wczesnej

Warto dodać, że odmiana Talisman uzyskała sprzedaż na poziomie 93% – jest to podwojenie sprzedaży rok do roku.

Sukces Axial i Axial Komplet Pak

Preparaty te Syngenta zadedykowała rolnikom, którzy cenią swój komfort. Są to produkty zwalczające szerokie spektrum chwastów dwuliściennych, w tym gatunki ekspansywne, górujące nad łanem takie jak: przytulia czepna, rumian polny, chaber bławatek, komosa czy też mak polny. Ponadto doskonale radzi sobie z uciążliwymi chwastami niższego piętra takimi jak: fiołek polny, gwiazdnica pospolita, jasnota purpurowa czy niezapominajka.

Niewątpliwym sukcesem tych produktów jest znacząca sprzedaż – zarówno w 2018 roku – 100%, jak i planowane na ten rok – zwiększenie sprzedaży o kolejne  42%.

Syngenta stawia na internet

Firma zaprezentowała swoje aktywności, które realizuje oraz planuje na przyszłe lata w internecie. W 2018 roku zrealizowała 5 aktywności, m.in.: podjęła współpracę z vlogerami rolniczymi, rozwinęła swój kanał YouTube, założyła oficjalny profil Syngenta na FB, testowała nowy serwis Infopole, który pełną parą ruszy w tym sezonie.

Aż 12 nowych preparatów, nowe rejestracje i rozszerzenia

Firma Syngenta w tym roku zarejestruje znaczącą liczbę nowych produktów: Moddus Flexi, Traxos, Avoxa, Tern, Bravo Premium, Gardo Gold, Amistar  Gold, Vibrance Star, Vibrance SB, Vibrance 500FS, Vibrance Trio 060FS, Vibrance Duo 050FS.
Jak podkreśla Anna Babińska, Head of Regulatory Central Europe –  “firma spodziewa się również 3 nowych rejestracji w 2019 roku: Maxim Quattro – unikalna zaprawa dla rolnika segmentu premium do ochrony kukurydzy, Vibrance XL – do ochrony kukurydzy, jeden z ważniejszych elementów układanki rodziny Vibrance, Taeyro – biofungicyd do stosowania w uprawach specjalnych, warzyw i owoców”.

Anna Babińska, Head of Regulatory Central Europe

Rok 2018 i 2019 to nie tylko nowe rejestracje. „W 2018 roku rozszerzyliśmy rejestrację dla takich produktów jak: Moddus 250 FC – posiada rejestrację w rzepaku ozimym i jarym oraz trawach i kończynach. Maxim 025 FS – obecnie będzie chronił również rośliny białkowe” – kontynuowała Bobińska.

Rozszerzenia w 2019 roku

Dotychczas znane produkty Syngenta zyskają w 2019 roku nowe życie poprzez szereg rozszerzeń na różne uprawy.

Preparat Scorpion uzyskał rozszerzenie m.in.  na malinę, jeżynę, poziomkę, topinambur. Geoxe –szereg roslin warzywnych, ziół, owoców, Revus – rośliny z rodziny sałat, pomidor, melon, dynia, Amistar Gold – rzepak ozimy, sucha zgnilizna kapustnych, Karate Zeon – burak cukrowy, Force – zaprawa do ochrony kukurydzy w tym roku także do ochrony buraka.

Trwałe rozszerzenie terminów ważności preparatów

W 2018 udało nam się przedłużyć dla 9 produktów z 2 lat na 3 lata oraz 2 produktów z 2 na 4 lata. W 2019 mamy nadzieję rozszerzyć termin ważności dla kolejnych 9 produktów – podsumowała Anna Bobińska.

Nowe produkty w 2019 roku

Łukasz Bojkowski z działu wsparcia technicznego Syngenta szczegółowo zaprezentował nowe produkty na sezon 2019.

Jeśli chodzi o zaprawy tu prym wiedzie rodzina Vibrance – z Sedaxanem i działaniem SDHI: Vibrance Star, Maxim Power, Vibrance 500 FS, Vibrance SB. Dla zbóż dedykowane są 4 produkty: Elatus Era, Avoxa Pak, Moddus Flexi i Traxos 050 EC. Kukurydza to kultowa odmiana SY Talisman oraz herbicyd kukurydziany Gardo Gold Pack (zawartość pakietu: 1 x 5 litrów Gardo Gold 500 SE + 2x 1 litr Impreza Max 040 OD). W rzepaku i buraku cukrowym polacenym produktem jest Amistar Gold, który świetnie upora się ze zgnilizną twardzikową i chwościkiem buraka.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Spotkanie zakończyło wystąpienie Izabeli Wawerek, która podsumowała dotychczasowe działania firmy w zakresie bezpieczeństwa i bioróżnorodności. Kluczowymi programami firmy w tym zakresie są The Good Growth Plan oraz Operation Pollinator.

Izabela Wawerek, Head of Business Sustainability Central Europe.
Izabela Wawerek, Head of Business Sustainability Central Europe.

 „Poprzez nasze programy, takie jak Interra farm Network, Heliosec, RemDry promujemy bezpieczeństwo. Aż 25,5 mln rolników przeszkoliliśmy w zakresie bezpiecznego stosowania środków ochrony roślin – podsumowała Izabela Wawerek, Head of Business Sustainability Central Europe.

Tekst i fot.: Marta Nowak-Woźnica

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

twenty − 18 =