Aby sprzedać owoce i warzywa

W przyjętym stanowisku w sprawie reformy systemu promocji, unijni przywódcy rolników wezwali władze UE do znacznych ulepszeń w polityce promocji produktów rolnych, w tym do zwiększenia finansowania.

Przemawiając w Brukseli Sekretarz Generalny Komitetów Copa-Cogeca, Pekka Pesonen, powiedział: Promocja produktów rolnych jest ważną polityką i będzie odgrywała coraz większą rolę w przyszłej Wspólnej Polityce Rolnej. Wobec stopniowego otwierania granic coraz ważniejsze staje się promowanie unijnych produktów rolnych na rynku wewnętrznym, aby konsumenci poznali wysokie unijne standardy jakości i produkcji.

W 2008 roku ponad 85 proc. unijnej produkcji rolnej i spożywczej sprzedano na rynku wewnętrznym. Ambitna polityka promocji pomoże również utrzymać i zwiększyć udział UE w rynkach krajów trzecich, wobec coraz większej konkurencji na świecie.

W związku z tym Komitety Copa-Cogeca wzywają unijnych polityków do przeprowadzenia zmian w polityce promocji. Należy uprościć wymogi administracyjne i ulepszyć procedurę wyboru programów. Ponadto, potrzebna jest większa przejrzystość i koordynacja pomiędzy państwami członkowskimi i Komisją Europejską, aby programy były bardziej efektywne
 
Źródło: COPA-COGECA, www.copa-cogeca.be, fot. sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here