ARR dofinansuje programy promocyjne branży rolnej

Agencja Rynku Rolnego zaprasza organizacje branżowe lub międzybranżowe do składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.
 
Organizacje branżowe zrzeszające producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów, przetwórców i dystrybutorów, reprezentatywne dla określonej branży rolnej, mogą uzyskać dofinansowanie (maksymalnie 80% faktycznie poniesionych kosztów netto) do realizacji programu promocyjnego i/lub informacyjnego. Program ten powinien stanowić spójny zestaw działań  z zakresu public relations, reklamy, wdrażanych przez minimum rok, dwa lub trzy lata. Działania te można prowadzić na rynku wewnętrznym UE, a także na rynkach krajów trzecich, prezentując zalety  i cechy charakterystyczne produktu.
 
Produkty i tematy, które mogą być objęte działaniami skierowanymi na rynek wewnętrzny UE:

  • świeże i przetworzone owoce i warzywa,
  • włókno lniane,
  • żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
  • oleje z nasion,
  • mleko i produkty mleczne,
  • świeże, schłodzone lub mrożone mięso, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowym lub krajowym systemem jakości,
  • oznakowanie jaj przeznaczonych do konsumpcji,
  • miód i produkty pszczelarskie,
  • wina gatunkowe produkowane w określonym regionie psr, wina stołowe ze wskazaniem regionu ich pochodzenia,
  • znak graficzny dla najbardziej odległych regionów ustanowiony w prawodawstwie rolnym,
  • chroniona nazwa pochodzenia produktu (PDO), chronione oznaczenie geograficzne (PGI) lub gwarantowana tradycyjna, specjalność (TSG) zgodnie z Rozporządzeniem Rady (EWG) nr 509/2006 lub z Rozporządzeniem Rady (EWG) nr 510/2006 oraz produkty zarejestrowane
  • w ramach tych systemów,
  • rolnictwo ekologiczne zgodnie z Rozporządzeniem Rady (EWG) nr 889/2008 z późn. zm.i produkty zarejestrowane zgodnie z tym rozporządzeniem,
  • mięso drobiowe.

Produkty, które mogą być objęte ww. działaniami na rynku krajów trzecich:

  • świeża, schłodzona lub mrożona wołowina i wieprzowina; przetwory spożywcze wytworzone na bazie tych produktów;
  • mięso drobiowe wysokiej jakości;
  • przetwory mleczne;
  • napoje spirytusowe z oznaczeniem geograficznym lub o zastrzeżonym, tradycyjnym opisie;
  • świeże i przetworzone owoce i warzywa;
  • przetwory ze zbóż i ryżu;
  • włókno lniane;
  • żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego;
  • produkty posiadające chronioną nazwę pochodzenia (PDO), chronione oznaczenie geograficzne (PGI) lub oznaczenie gwarantowanej tradycyjnej specjalności (TSG), zgodnie z rozporządzeniami Rady (WE) nr 509/2006 lub 510/2006;
  • produkty rolnictwa ekologicznego, zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 889/2008 z późn. zm.

Propozycje programu (wniosek o udzielenie wsparcia dla realizacji programów promocyjnych i/lub informacyjnych na formularzu Wpi_f1, formularz wniosku dotyczącego programów współfinansowanych przez UE oraz inne wymagane dokumenty) należy przesłać pocztą lub dostarczyć pod adresem: Agencja Rynku Rolnego, Kancelaria Ogólna, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa oraz przesłać w formie elektronicznej na adres: promocja@arr.gov.pl
 
Ostateczny termin składania propozycji programów upływa 1 października 2012 roku, o godz. 16.00
 
UWAGA! TERMIN DOTYCZY ZARÓWNO PROPOZYCJI PROGRAMÓW SKIEROWANYCH NA RYNEK WEWNĘTRZNY UE, JAK I NA RYNEK KRAJÓW TRZECICH.

Źródło: Agencja Rynku Rolnego,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu

 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

GIS wycofuje popularną herbatę. „Obecność pestycydów”

22 listopada Państwowa Inspekcja Sanitarna poinformowała o wykryciu pozostałości pestycydu antrachinonu w czarnej herbacie liściastej. Kontrole wykazały, że w niektórych partiach tego produktu poziomy...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics