Czy rozwód z Korbankiem wyjdzie AGCO na dobre? Czas pokaże. Jedno jest pewne – AGCO ostro przygotowuje się do zdobycia polskiego rynku i liczy na spory wzrost sprzedaży nowych ciągników. Dlatego tworzy sieć dilerów, u których rolnicy będą mogli zakupić traktory marki: Fendt, Massey Ferguson i Valtra.
Nowa struktura, nowe wyzwania
W 2017 firma AGCO zakończyła wieloletnią współpracę z firmą Korbanek – dystrybutorem maszyn Fendt i Massey Ferguson w Polsce. Większe zainteresowanie rynkiem polskim, to strategia AGCO na najbliższe lata. Jej kluczowym elementem jest tworzenie nowej, odpowiadającej potrzebom rynku, sieci dealerskiej.
Pod koniec 2017 roku rozpoczął się proces tworzenia dwóch kanałów dystrybucji AGCO: dealerzy marki Valtra i Fendt działają w jednym kanale, drugi dedykowany jest wyłącznie marce Massey Ferguson. Elementem rozwoju sieci dystrybucji są także zmiany w strukturze organizacyjnej AGCO; w krótkim czasie firma zwiększyła zatrudnienie z 18 do 60 osób, a do współpracy udało się zaprosić wielu profesjonalistów z branży rolniczej.
Podczas tegorocznych targów Agrotech Kielce została zorganizowana konferencja, na której ogłoszono aktualną sieć dealerską marek Fendt i Valtra oraz Massey Ferguson.
Drużyna AGCO: Przemysław Jocz, Bogdan Rachwał, Maja Działoszyńska, Paweł Olech, Michał Dejneka
– Założeniem AGCO jest kontynuacja procesu wdrażania globalnej strategii w zakresie rozbudowy i rozwoju sieci Dealerskiej oraz uzyskanie pełnego pokrycia rynku do końca 2018 roku. O zmianach w stopniu realizacji będziemy informowali na bieżąco – powiedziała Maja Działoszyńska Manager Distribution Management – Poland.
Fendt gotowy do sezonu
Fendt, jako jedna z marek AGCO, ma ambitne plany na kolejne lata działalności na rynku polskim. Marka zakłada dalszą rozbudowę sieci dystrybucji, stawiając na rozwój silnej i profesjonalnej struktury dealerskiej.
Oferta produktowa Fendt na sezon 2018 to najbardziej profesjonalny, kompletny i zaawansowany program produktowy w historii Fendt; oferta obejmuje ciągniki standardowe i gąsiennicowe, kombajny zbożowe, sieczkarnie samojezdne, kosiarki, zgrabiarki, przetrząsacze i przyczepy samozbierające oraz prasy rolujące i wielkogabarytowe.
Wybrane modele, z zakresu szerokiej gamy produktowej, można było oglądać na stoisku Fendt, podczas targów Agrotech w Kielcach w dniach 16-18 marca. Wszyscy, którzy zdecydowali się odwiedzić stoisko firmy mogli przekonać się o wysokiej klasie, ergonomice i nieprzeciętnych rozwiązaniach marki.
– Szeroka oferta produktowa Fendt to szansa rozwoju dla nas i naszych Partnerów Handlowych – Klientów i Dealerów. Jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby naszych Klientów w zakresie maszyn i rozwiązań potrzebnych w ich gospodarstwach i prowadzonych przez nich działalnościach, gwarantując najwyższą jakość i niezawodność – zapewnia Paweł Olech, National Sales Manager Fendt Polska.
Massey Ferguson z pełną gamą maszyn
Podobne założenia na 2018 zakłada marka Massey Ferguson, która w ofercie posiada również pełną gamę produktów dedykowanych dla rolników oraz przedsiębiorców. Oferta obejmuje ciągniki, kombajny zbożowe, kompletną linię maszyn do zbioru zielonek a także ładowarki teleskopowe.
– Bazując na ugruntowanej pozycji na rynku, strategia Massey Ferguson na rok 2018, to przede wszystkim prezentacja pełnej gamy produktowej, chcemy być marką przystępną, kojarzoną z dobrą jakością, łatwą w obsłudze jednak inwestującą w nowe technologie, co stało się pożądane przez młode pokolenie świadomych rolników, na których planujemy opierać komunikację w sezonie 2018 – powiedział Przemysław Jocz, National Sales Manager Massey Ferguson Polska.
Valtra umacnia pozycję
Valtra, kontynuuje działania, inwestując w dalszy rozwój. Z kompletną już rodziną ciągników najnowszej generacji zaspokaja rosnące wymagania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Znakomita i pełna oferta pozwala na dynamiczny rozwój sprzedaży. Ukierunkowanie wyłącznie na ciągniki ułatwia specjalizację zespołów sprzedaży i serwisu.
– Konsekwentnie umacniamy pozycję Valtry na rynku. Nie uznajemy kompromisów. Wysoka jakość produktu i profesjonalna obsługa techniczna pozwala nam zwiększać grono zadowolonych użytkowników. Zmiany w strukturze organizacyjnej i poszerzenie oferty dealerów o ciągniki i maszyny Fendt, pozytywnie wpłynęły na umocnienie pozycji dealerów i zwiększenie sprzedaży ciągników Valtra – zapewnia Bogdan Rachwał, National Sales Manager Valtra Polska.
Niskie koszty eksploatacji i niezawodność ciągników Valtra, słuchanie i spełnianie potrzeb najbardziej wymagających Klientów, pozwalają na dynamiczny rozwój na każdym polu i w każdym segmencie.
Dla ciągników najważniejszym obszarem jest oczywiście rolnictwo, ale dla Valtry nie mniej ważną dziedziną jest leśnictwo.
– Nie uznajemy kompromisów – również w lesie. Surowy klimat i trudne warunki w skandynawskich lasach, to prawdziwy poligon, ciągły „tor przeszkód” – w realnym świecie. Do pracy w lesie ciągnik jest gotowy już wyjeżdżając z fabryki – bezpośrednio z linii produkcyjnej lub, jeśli jest takie życzenia Klienta, ze Studia Unlimited – mówi Rachwał.
Oprócz ciągników kołowych w ofercie znajdują się również agregaty prądotwórcze Valtra o mocach 60 – 250 kVA. W zależności od potrzeb z różnymi opcjami sterowania, od prostych układów do w pełni zautomatyzowanych. Ze wszystkimi produktami Valtra można zapoznać się u naszych dealerów, spotkać nas na targach oraz na planowanym w maju cyklu pokazów polowych SmartTour.
Serwis maszyn
Nowe sieci dealerskie zostaną objęte profesjonalną obsługą działu obsługi posprzedażowej. AGCO już udziela pełnego wsparcia technicznego swoim dealerom i użytkownikom maszyn grupy AGCO, niezależnie, czy objęte są ochroną gwarancyjną, czy już nie. Dział sprzedaży części zamiennych, serwisu oraz szkoleń technicznych AGCO posiadają wykwalifikowany personel gwarantujący najwyższą jakość obsługi.
– Jesteśmy na etapie uruchamiania i wdrażania programów wcześniej nie oferowanych w Polsce. Wśród nich wymienię między innymi program wydłużonej gwarancji fabrycznej, specjalnej oferty części dla starszych maszyn (MF 10+, Fendt Classic), oryginalne środki smarne Fendt i Massey Fergusson czy też wsparcie telefoniczne 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – mówi Michał Dejneka Manager, Aftersales Commercial, Polska.
Sieć dealerska została przeszkolona przez personel AGCO w każdym koniecznym aspekcie gwarantującym fachową i szybką reakcję serwisu czy dostawę części zamiennych, w każdym rejonie Polski.
Zapowiadane uruchomienie magazynu części zamiennych w Polsce będzie kolejnym kamieniem milowym w realizacji strategii zapewnienia najwyższego poziomu obsługi użytkownikom maszyn grupy AGCO.
Redakcja AgroNews