Jakie są perspektywy dla eksportu mięsa drobiowego?

W 2013 roku zwiększyła się ilość eksportowanych produktów drobiowych. Do zagranicznych konsumentów trafiło też więcej wyrobów certyfikowanych znakiem jakości QAFP.
 

 

\"\"

 

W 2013 roku wzrosły zarówno ilość, jak i wartość krajowego eksportu mięsa drobiowego. Według wstępnych danych suma eksportu osiągnęła 580 000 ton. Dla porównania, w 2012 roku wyniosła ona 528 000 ton. Do głównych odbiorców należały kraje europejskie, takie jak Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Francja i Holandia, a także Benin i Hongkong.

Istotną kwestią dla rozwoju potencjału eksportu mięsa drobiowego jest obecność na zagranicznych rynkach produktów z certyfikatem Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności. Dzięki oznakowaniu produktów symbolem QAFP, zagraniczni konsumenci mogą mieć pewność, że wybierają produkt zaufany i bezpieczny, o powtarzalnie wysokiej jakości.

W ramach Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności eksportem objęte są tuszki i elementy młodej polskiej gęsi owsianej. Certyfikowana gęsina QAFP od 2012 roku jest eksportowana na niemiecki rynek.

Kwestie eksportu mięsa, w tym produktów drobiowych, zostaną omówione podczas III Forum Branży Mięsnej, które odbędzie się 8 kwietnia 2014 r. w Pałacu Prymasowskim w Warszawie. Tegoroczna edycja jest zatytułowana Filary polskiego eksportu. Odbywające się po raz trzeci Forum stwarza możliwość spotkania dla osób związanych z branżą mięsną.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła m.in. Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, która jest inicjatorem stworzenia Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP). Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG, został zaproszony do udziału w debacie eksperckiej, poświęconej rozwojowi eksportu produktów mięsnych.

Czytaj także:
O ile zwiększa się wolumen eksportu drobiu?!
Zakaz indywidualnych negocjacji ws. embarga na wieprzowinę wprowadzony!
Polski handel mięsem w 2013 roku!

Prowadzona od 2012 roku kampania „Nowa Jakość w drobiarstwie” ma na celu poinformowanie o wprowadzeniu na rynek mięsa drobiowego produktów, sygnowanych znakiem Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności. Głównym motywem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumentów na fakt, że certyfikat QAFP gwarantuje niezmiennie wysoką jakość wyrobów drobiarskich poprzez zachowywanie szczegółowo określonych standardów produkcji mięsa na każdym jej etapie.

Zachęcamy do kontaktu z biurem prasowym kampanii, poprzez które można uzyskać więcej informacji na temat systemu QAFP.

Źródło: Sprawdzony Drób,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here