Jurgiel: nasze produkty uzyskały dostęp do kolejnych 22 rynków

– W ciągu ostatnich 9 miesięcy nasze produkty uzyskały dostęp do następnych 22 rynków w różnych regionach świata. Główne z nich to Chiny, Kazachstan i rynki Afryki Południowej – powiedział na targach branży spożywczej i gastronomicznej Polagra minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel.

 

\"rolnictwo,

 

– Polska żywność trafia na wszystkie kontynenty. Eksport ten świadczy nie tylko o naszych możliwościach i potencjale w zakresie produkcji, ale także o zaufaniu do jakości i smaku – podkreślił Jurgiel.

I dodał, że wstępne wyniki eksportu polskich produktów rolno-spożywczych w pierwszym półroczu 2016 r. są obiecujące.

– Wyniki handlu za I półrocze bieżącego roku wskazują, że wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych wyniosła ponad 11, 5 mld euro i jest wyższa o 1,1  proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W dalszym ciągu utrzymuje się też dodatnie saldo w obrotach tymi artykułami na poziomie 3,4 mld euro – poinformował Krzysztof Jurgiel.

W ubiegłym roku sprzedaliśmy produkty rolno-spożywcze za kwotę prawie 24 mld euro, z czego 19,6 mld euro, czyli 82 proc.  do krajów Unii Europejskiej.
W tym roku, zdaniem resortu rolnictwa, Polska wyeksportuje więcej produktów i o wyższej wartości niż w 2015 r.

Na podbój rynków
W ciągu ostatnich 9 miesięcy nasze produkty uzyskały dostęp do kolejnych 22 rynków w różnych regionach świata. Dziś nasze produkty goszczą na większości stołów na całym świecie. Ale ministerstwo rolnictwa nadal planuje rozwijać kierunki eksportowe. Polsce szczególnie zależy na rynkach daleko i bliskowschodnich, a także na Afryce Północnej i Południowej.

Dlatego na targach Polagra Agencja Rynku Rolnego zorganizowała stoisko informacyjno-promocyjne, na którym znajduje się Strefa Inspiracji. Symbolicznego jej otwarcia dokonał minister Krzysztof Jurgiel. Strefa obejmuje cykl wykładów edukacyjnych, inspiracyjnych i motywacyjnych, których celem jest budowanie rozpoznawalnej marki polskiego rolnictwa w kraju i na świecie. Podczas tych spotkań przedstawiane są możliwości współpracy w branży rolno-spożywczej z rynkami Afryki i Azji. Podejmowane są również tematy zagadnień kluczowych dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw branży rolno-spożywczej, a w szczególności skutecznej promocji i komunikacji oraz kwestii zapewnienia wysokiej jakości produktów rolno-spożywczych.

– To nowa inicjatywa, proponująca nowe sposoby na skuteczne dotarcie do konsumentów –powiedział minister Jurgiel i dodał, że otwieramy nowe rynki zbytu na polska żywność i musimy do nich dostosować zarówno naszą ofertę, jak i sposoby promocji.

– Świat się zmienia i muszą zmieniać się również formy promocji i komunikacji w zakresie rolnictwa – podkreślił szef resortu.

W tym roku na targach Polagra swoje produkty prezentuje ok. 1,2 tys. wystawców z 30 krajów. To największa, nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej wystawa prezentująca osiągnięcia branży spożywczej.

 

Redakcja AgroNews, fot.: MRiRW

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here