Kampania „Trzy znaki smaku” ruszyła!

W dniu 7 luty 2013 r. Agencja Rynku Rolnego, która jest głównym inicjatorem programu, zawarła z wybraną w drodze przetargu firmą Sopexa SA umowę na realizację 3-letniej kampanii informacyjnej pt. „Trzy znaki smaku”.

Istotą program „Trzy znaki smaku” skierowanego na rynek polski jest informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja certyfikowanych i znakowanych w tym systemie produktów spożywczych.

 

\"Kampania

 

Unia Europejska chroni wspomniane powyżej produkty przyznając następujące oznaczenia:

  • Chroniona Nazwa Pochodzenia (CHNP),
  • Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG),
  • Gwarantowana Tradycyjna Specjaność (GTS).

Strategia kampanii przewiduje zbudowanie działań i komunikacji na spójnym koncepcie kreatywnym, dopasowanym do wszystkich grup docelowych.

Główny przekaz kampanii ma za zadanie zachęcać grupy docelowe do konsumpcji produktów wytwarzanych w ramach unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz podkreślać zalety wynikające z uczestnictwa w tym systemie, ze względu na ich następujące zalety:

  • różnią się od produktów masowych i posiadają gwarancję wysokiej jakości, ponieważ podlegają surowym przepisom produkcji i kontroli,
  • istnieje możliwość odtworzenia ich historii,
  • odpowiadają nowoczesnemu stylowi życia przyjaznemu naturze,
  • swoje charakterystyczne cechy zawdzięczają temu, że powstały w konkretnych regionach lub tradycyjnym sposobom wytwarzania,
  • ich jakość wynika z doświadczeń i tradycji kształtowanych przez całe pokolenia,
  • ochrona przez unijny system powoduje, że ich fałszowanie jest karane.

 
Grupy docelowe programu:
TG 1: konsumenci,
TG 2: wytwórcy produktów (rolnicy, przetwórcy z sektora rolno-spożywczego, organizacje zrzeszające producentów i przetwórców żywności).
TG 3: odbiorcy pośredni (dystrybutorzy artykułów spożywczych, hurtownicy artykułów spożywczych, kupcy detaliczni artykułów spożywczych oraz szeroko pojęty kanał HoReCa – restauratorzy i adepci szkół gastronomicznych).

Cele:
Ze względu na różnorodność grup docelowych i celów do osiągnięcia w każdej grupie docelowej zakres tematyczny zostanie podzielony następująco:

 

\"\"

 

Działania:
W ramach kampanii przewidziany jest szereg działań z obszaru BTL, PR i reklamy
w środkach masowego przekazu, w tym:

  • Public relations: konferencje prasowe i lunche prasowe, wyjazdy prasowe, Media relations przez cały okres realizacji działań kampanii (e-newsletter, współpraca z ekspertami itd.), trendsetting i community marketing (promocja europejskiego systemu oznaczeń wśród bloggerów i internetowych opiniotwórców) oraz Social Media Marketing, czyli promocja na popularnych stronach społecznościowych (Facebook, YouTube)
  • Działania edukacyjne: relacje z producentami i osobami związanymi z branżą i tematyką produktów regionalnych i tradycyjnych, w tym urzędnikami Urzędów Marszałkowskich i Ośrodków Doradztwa Rolniczego. W ramach tego działania przewidziano seminaria, szkolenia oraz wyjazdy szkoleniowe (do Francji); warsztaty kulinarne, projekt „Szlak Produktu Regionalnego”, z zaznaczonymi na mapach miejscami, gdzie turysta może nabyć produkt regionalny.
  • Udział w imprezach targowych oraz festiwalach: Eurogastro – Warszawa (ROK I, II, III), Targi Polagra-Food – Poznań (ROK I, II, III), Targi Horeca/Gastrofood – Kraków (ROK I);
  • Reklama w mediach: w telewizji, radio, Internecie, prasie (także branżowej) oraz reklama outdoor;
  • Działania internetowe: serwis internetowy oraz szeroko rozumiane Social media;
  • Akcje w punktach sprzedaży i restauracjach, pensjonatach oraz gospodarstwach agroturystycznych
  • Produkcja materiałów informacyjnych i reklamowych

Całkowity, zaakceptowany decyzją Komisji Europejskiej budżet kampanii wynosi ponad 3 876 228 € netto.

Źródło: Agencja Rynku Rolnego,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Video thumbnail
Informator Agronomiczny: Wszystko o nawożeniu wiosennym
22:34
Video thumbnail
Jak poprawić tolerancję roślin na stres oksydacyjny?
05:03
Video thumbnail
Działania prewencyjne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w 2020 roku
05:28
Video thumbnail
Wyzwania na rynku mięsa
01:14:08
Video thumbnail
Owoce, hit eksportowy?
01:26:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #5
59:34
Video thumbnail
Rolnictwo zrównoważone wpływa na ekonomikę gospodarstw
07:03
Video thumbnail
Nowości w odmianach kukurydzy od Syngenta
05:22
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #4
01:00:26
Video thumbnail
Zbiór kukurydzy na kiszonkę 2020
04:11
Video thumbnail
Uroczyste wręczenie "Znaku Bezpieczeństwa KRUS"
04:59
Video thumbnail
Wirtualne Dni Kukurydzy PROCAM
56:30
Video thumbnail
Podsumowanie Konkursu dla dzieci: Dobrze się czuję, gdy o bezpieczeństwie rymuję!
03:14
Video thumbnail
Wirtualne Dni Warzyw PROCAM
01:00:03
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #3
01:02:05
Video thumbnail
Rekordowe plony pszenicy ozimej - Rekord Polski 2020
07:29
Video thumbnail
Ślimaki w uprawie rzepaku - wrześniowy PROCAM Alert Extra
01:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #2
44:53
Video thumbnail
Żniwa już za Wami? Pamiętajcie by dobrze zagospodarować słomę
05:00
Video thumbnail
PROCAM Cup - treningi 2020
02:12
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #1
50:56
Video thumbnail
dr Aleksandra Hadzik, prezes KRUS apeluje o zachowanie bezpieczeństwa podczas żniw!
01:22
Video thumbnail
Jak rolnik powinien zabezpieczyć gospodarstwo by spać spokojnie?
03:23
Video thumbnail
Doglebowa czy nalistna? Ochrona herbicydowa rzepaku ozimego
14:54
Video thumbnail
KRUS zainaugurowała Strategię „Wizja Zero” w sektorze rolniczym w Polsce w 2020 r.
08:01
Video thumbnail
Ziemniaki pod najlepszą ochroną w PROCAM Alert
08:56
Video thumbnail
Ruszyła druga edycja konkursu filmowego dla młodzieży "Moja Wizja Zero"
02:04
Video thumbnail
Prof. Andrzej Kowalski przewodniczącym Kapituły Konkursu - Plebiscytu AgroWybór 2020
01:40
Video thumbnail
Zielony ład - szansa czy wyzwanie dla polskiego rolnictwa?
04:24
11,174FaniLubię
4,567ObserwującyObserwuj
3,883ObserwującyObserwuj
5,380SubskrybującySubskrybuj

MRiRW nie przewiduje dalszej pomocy rolnikom poszkodowanych przez Covid-19

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie przewiduje kontynuacji programów pomocowych dla rolników poszkodowanych przez Covid-19. Pomoc, którą rolnicy otrzymali w ubiegłym roku była jednorazowa. Zarząd...

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE