Kampania ARiMR promująca PROW 2007 – 2013 w serialu "Ranczo" ma szansę zdobyć "rolniczego Oskara" w międzynarodowym konkursie UE
Kampania Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa promująca, za pośrednictwem piątej części serialu "Ranczo", Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013, zakwalifikowana została do ścisłego finału w konkursie na najlepszy innowacyjny projekt komunikacyjny dotyczący rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012).
Tegoroczny konkurs, który jest wyjątkowy m.in. ze względu na obchody 50-lecia Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej, cieszy się ogromnym zainteresowaniem i nieformalnie określany jest jako rywalizacja o przyznanie "rolniczych Oskarów". Zgodnie z regulaminem konkursu o nagrody można się było ubiegać w kilku kategoriach, a w każdej z nich do ostatecznej rozgrywki zostały nominowane po trzy najlepsze projekty. Kampania ARiMR, po pokonaniu wcześniejszych etapów konkursowych, znalazła się w finałowej trójce najbardziej cenionej i prestiżowej kategorii: INNOWACYJNA KOMUNIKACJA. Decydująca rozgrywka odbędzie się 10 grudnia w Brukseli, w czasie uroczystej gali konkursowej.
Nominowana do ubiegania się o główna nagrodę kampania ARiMR polegała na wykorzystaniu w piątej części serialu "Ranczo", emitowanej w 2011 r., tzw. idea placement. W ramach podpisanej umowy z TVP w każdym z 13 odcinków tej edycji serialu, wplecione zostały wątki związane z wdrażanym przez ARiMR Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
Scenarzyści serialu wspólnie z ARiMR wprowadzili tematykę PROW 2007-2013 do dialogów bohaterów serialu. PROW 2007-2013, za którego wdrażanie odpowiada ARiMR, był też promowany w krótkich filmikach pokazujących "kulisy powstawania" poszczególnych odcinków V edycji Rancza oraz zwiastunach zachęcających do oglądania serialu.
Ten pomysł na popularyzacje w całym społeczeństwie możliwości skorzystania ze środków rozdzielanych w ramach PROW 2007-2013 oraz efektów osiągniętych dzięki wypłaconym już środkom, okazał się wielkim sukcesem, bowiem każdy odcinek piątej serii "Rancza" oglądało średnio 6,65 mln widzów.
O wejściu kampanii ARiMR do finału konkursu (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012) zadecydowało niezależne Jury złożone z wybitnych europejskich eksportów ds. komunikacji społecznej oraz specjalistów w dziedzinie Wspólnej Politytki Rolnej w składzie:
- Sean Mac Niven – ekspert ds. innowacyjnej komunikacji społecznej,
- Alejandro Izquiero Lopez – oficer prasowy Komitet ds. Ekonomicznych i Społecznych UE,
- Xavier Pavard – oficer prasowy Rady UE ds. Rolnictwa,
- Jacques van Outryve – dziennikarz rolniczy akredytowany przy UE,
- Florence Ranson – dyrektor ds. Komunikacji Społecznej Federacja Banków Europejskich.
O tym, że kampania ARiMR znalazła się wśród trzech najlepszych zrealizowanych projektów poinformował, 21 listopada br. Departament Komunikacji Społecznej ARiMR, przedstawiciel Komisji Europejskiej, która zorganizowała ten konkurs. Warto przy tym dodać, że już wcześniejsze zakwalifikowanie kampanii ARiMR promującej PROW 2007-2013 w serialu Ranczo, do tzw. szerokiego finału konkursu CAP COMMUNICATION AWARDS 2012, było ogromnym sukcesem.
Oznaczało bowiem, że już wtedy została ona wpisana, przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej, do bazy danych, która zawiera najlepsze projekty w dziedzinie społecznego komunikowania w Europie. Dzięki temu kampanię promocyjną przygotowaną przez ARiMR, będą mogli poznać mieszkańcy całej UE i będzie ona przedstawiana jako przykład godny naśladowania w innych państwach.
Źródło: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu