Konsumpcja drobiu rośnie

Według danych IERGiŻ wywóz mięsa drobiowego i drobiu żywego w 2012 r. stanowił, podobnie jak rok wcześniej, ok. 34% produkcji krajowej. Wskazuje to na rosnącą konsumpcję mięsa drobiowego w kraju i stałe zainteresowanie polskim drobiem na rynkach zewnętrznych.

Jak wynika z szacunkowych danych IERGiŻ w 2012 r. w Polsce nastąpił 2% wzrost konsumpcji mięsa drobiowego do poziomu 26kg/osobę w skali roku. Wzrost konsumpcji jak i znaczny wzrost eksportu wydaje się być spowodowany rosnącym zainteresowaniem konsumentów stosunkowo tańszym gatunkiem mięsa.

 

\"Konsumpcja

 

Sprzedaż zagraniczna była dodatkowo wspierana przez korzystną relację kursu walutowego zł w stosunku do euro. Przy obecnej raczej trudnej sytuacji ekonomicznej w krajach należących do strefy Euro, jak również spowalniającym tempie rozwoju gospodarczego w kraju, widzimy coraz większe zainteresowanie tańszym drobiem.

Porównując ceny na poziomie cen żywca w kraju według MRiRW można zauważyć, że żywiec drobiowy przeznaczony na ubój w ostatnim kwartale 2012 r. było o 30% tańszy niż trzoda i 40% niż bydło. Również w handlu zagranicznym, polskie mięso drobiowe jest tańsze niż przeciętnie w UE, a tym bardziej w stosunku do rynku niemieckiego.

Źródło: Bank Gospodarki Żywnościowej
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here