Advertisement

KRAMP zmienia dotychczasowy model biznesowy

Co charakteryzuje współczesne rolnictwo? Szybki rozwój i wysokie oczekiwania klientów. A od europejskich liderów w branży rynek wymaga nie tylko wszechstronnej oferty i profesjonalnego doradztwa, ale też kompleksowej obsługi przed – i posprzedażowej. Firma Kramp, potraktowała te warunki priorytetowo, decydując się na zmianę w dotychczas funkcjonującym modelu biznesowym.

KRAMP zmienia dotychczasowy model biznesowy

Firma Kramp, największy dostawca części zamiennych dla rolnictwa, obecny w całej Europie, za cel obrał sobie nie tylko wspieranie użytkowników końcowych, czyli klientów detalicznych, ale również dbanie o rozwój biznesu swoich dealerów. Od 2011 r. w Polsce funkcjonuje system franczyzowy Grene, w ramach którego obecnie działa 96 sklepów. Dziś Kramp oferuje swoim klientom jeszcze bardziej nowoczesną formę współpracy, opartą przede wszystkim na partnerstwie i elastyczności działania. Sklep Powered by Kramp (PBK) to koncept sklepu, powstający w odpowiedzi na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów, którzy chcą się rozwijać wraz z całą branżą, niwelując twarde formuły i zasady niektórych współczesnych systemów franczyzowych.

Koncept Powered by Kramp wnosi dużą zmianę w podejściu biznesowym do dealerów. Do tej pory proponowaliśmy im rozwinięty system franczyzowy Grene z pełnym wsparciem marketingowym, know-how i szkoleniami, prowadzonymi przez ekspertów. Teraz nasi klienci mogą się wznieść na jeszcze wyższy poziom biznesu, otrzymując jednocześnie fachowe wsparcie Kramp i swobodę działania, na którą najczęściej i najchętniej stawiają. Oferujemy im dwie formy współpracy w ramach Powered by Kramp: PBK Dealer, czyli tzw. „miękki” rodzaj partnerstwa oraz PBK Partner, czyli bardziej zaawansowaną formę funkcjonowania sklepu  z elastycznymi formami finansowania i wdrożonym programem motywacyjnym. Program motywacyjny jest bardzo istotnym elementem PBK, ponieważ jego zadaniem jest premiowanie zaangażowania i wyników dealerów poprzez bonusy. A im większe zaangażowanie i wyniki klient osiągnie, tym bardziej atrakcyjne formy wsparcia i pomoc w ich wdrożeniu może pozyskać. – mówi Jacek Gbur, Dyrektor Handlowy Kramp Polska.

KRAMP zmienia dotychczasowy model biznesowy

Jakie korzyści przynosi koncept Powered by Kramp?

W ramach PBK Partner klienci zyskują od Kramp pełną analitykę (analizę potencjału klientów i model finansowy), a także przygotowanie sklepu do otwarcia wraz z projektem, szkoleniami i kampanią otwarciową. Po otwarciu sklepu klienci otrzymują zagwarantowany plan rozwoju placówki, nad którym czuwają pracownicy Kramp, doświadczeni w obsłudze przedsprzedażowej (sell in) oraz posprzedażowej (sell out), sprawujący opiekę nad zakupami klienta od Kramp, a także nad wolumenem sprzedaży od właściciela sklepu do klienta końcowego. Wartością dodaną dla PBK Partner są również preferencyjne warunki logistyczne, duża elastyczność zakupowa i dogodne terminy płatności.

Jak zmiana wpływa na franczyzobiorców Grene?

Dotychczasowi franczyzobiorcy Grene mogą nadal prowadzić sklepy pod szyldem Grene, ale mają również możliwość transformacji sklepu na Powered by Kramp, opartego o 3-letnią umowę partnerską. Zmiany wprowadzane przez Kramp mają doprowadzić do dynamicznego rozwoju sieci pod szyldem Kramp i stworzenia silnej struktury sklepów detalicznych, zorientowanych w pełni na potrzeby klientów.

KRAMP zmienia dotychczasowy model biznesowy

Ogłoszenie nowego modelu biznesowego

Nowy model biznesowy sklepów pod szyldem PBK został ogłoszony podczas Konferencji Biznesowej 20.06.2022 w Hotelu Narvil w Serocku. Kramp Polska gościł tam blisko 500 osób – najlepszych klientów z całej Polski i renomowanych dostawców grupy Kramp. Podczas Konferencji przedstawiono najważniejsze założenia Powered by Kramp i odpowiedziano na nurtujące pytania dotyczące istniejącej sieci Grene. Gościem specjalnym był himalaista, alpinista i mówca motywacyjny – Adam Bielecki. Swój niesamowity performance związany  ze zmianami w organizacji Kramp, zaprezentował również Daniel Stryjecki, niezwykle utalentowany twórca projektów multimedialnych. Nie zabrakło przedstawicieli Zarządu Kramp Groep – Eddiego Perdoka, Dyrektora Generalnego i Andrei Bodstein-Walenciak, Dyrektora ds. Zasobów Ludzkich.

Gwiazdą wieczoru była Monika Urlik, polska piosenkarka, uczestniczka programu „The Voice of Poland” oraz Martyna Majak, tancerka akrobatyczna, znana jako FlyMayka.

Więcej informacji na www.poweredbykramp.pl

Źródło i fot. Kramp

 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Fala podwyżek cen żywności dopiero nadejdzie

Bardzo interesujący wywiad Marcina Łojewskiego, członka zarządu Kaufland Polska, dla Business Insider Polska na temat cen żywności. - Fala podwyżek cen żywności dopiero nadejdzie. Choć...
12,518FaniLubię
4,343ObserwującyObserwuj
3,944ObserwującyObserwuj
4,180SubskrybującySubskrybuj

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE