Advertisement

Advertisement

Niezwykłe właściwości zwykłych owoców. Owoce jagodowe ruszają na podbój Polski i świata

Niezwykłe właściwości zwykłych owoców – to nie tylko tytuł kampanii. Polska zajmuje czołowe miejsce w Europie w produkcji owoców, które są doskonałej jakości, mają niepowtarzalne walory smakowe i wartości odżywcze. Warto w tym miejscu  podkreślić, iż od ponad 40 lat uprawa roślin jagodowych odgrywa w naszym kraju bardzo ważną rolę , bowiem  średnia roczna  produkcja kształtuje się na poziomie około 500 tys. ton, co stanowi 15% produkcji wszystkich owoców. Towarową produkcją owoców jagodowych zajmuje się co najmniej 300 tysięcy polskich gospodarstw, które spełniają wszelkie standardy dotyczące bezpiecznej produkcji oraz przechowalnictwa.

 

\"rolnictwo,

 

W krajach Unii Europejskiej Polska jest od kilku lat największym producentem malin i porzeczki czarnej, oraz znaczącym w produkcji truskawek i borówki wysokiej, o powierzchni plantacji 125 tys. hektarów (31% upraw sadowniczych). Łącznie w 5 ostatnich latach wyeksportowano około 225 tys. ton świeżych owoców jagodowych o wartości  240 mln euro – podkreśla Mirosław Maliszewski Prezes Związku Sadowników RP.  Powyższe dane skłoniły cztery organizacje: Związek Sadowników RP, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, oraz Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek do podjęcia współpracy w zakresie promocji owoców jagodowych najpierw na rynku polskim, a docelowo na rynku europejskim.

Kampania o wymownym tytule „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będąca elementem programu informacyjno – promocyjnego ubiegała się o dofinansowanie ze środków UE i budżetu krajowego, w ramach mechanizmu WPR administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. W ostatnich dniach program uzyskał akceptacje Komisji Europejskiej  i do 28 stycznia 2015r. zostanie podpisana umowa na jego realizację.

\"\"Poprzez realizację zaplanowanych działań kampanii w Polsce, Austrii, Szwecji, Finlandii oraz Czechach chcemy zbudować pozytywną postawę konsumenta wobec promowanych produktów takich jak: borówka wysoka, truskawka, malina i porzeczka czarna, a tym samym spowodować wzrost ich spożycia – podkreśla Mirosław Maliszewski.

Nasze owoce są znakomitej jakości,  mają niepowtarzalny smak oraz wartości odżywcze. Śmiało mogą konkurować na rynku europejskim jak i światowym.  Już dziś są bardzo dobrze postrzegane przez konsumentów, m.in. dlatego 80 % krajowej produkcji borówki wysokiej jest eksportowane – dodaje.

Działania podejmowane w ramach unijnej kampanii w latach 2015-2017  kierujemy głównie do:

  • kobiet prowadzących gospodarstwa domowe
  • dzieci i młodzieży w placówkach szkolnych
  • lekarzy i dietetyków
  • przedstawicieli firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych.

   
Szacowana wartość budżetu programu do wykorzystania na trzy lata wynosi 4 mln Euro netto .
Głównym celem prowadzenia wyżej wymienionych działań jest zachęcenie konsumentów z państw docelowych do częstszego spożywania promowanych produktów z uwagi na ich walory smakowe, odżywcze i jakość. A tym samym wzbudzenie popytu na rynku i  nakłonienie  dystrybutorów do wzbogacenia oferty handlowej  o promowany produkt. 

Redakcja AgroNews
 

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Plony pod presją – inwazyjny owad sieje spustoszenie

Europa staje przed nowym wyzwaniem rolniczym. Szilfowa cykada szklanoskrzydła (Hyalesthes obsoletus), niewielki owad przenoszący groźne bakterie, dotarła już do Niemiec. Zagrożenie dla upraw ziemniaków,...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
13,432SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics