Pod hasłem "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszyła kampania informacyjno-promocyjna polskich truskawek, porzeczek, malin i borówek. Będzie ona prowadzona przez trzy lata w pięciu krajach: w Polsce, Austrii, Finlandii, Szwecji i Czechach.
Polscy sadownicy chcą w ten sposób promować walory odżwycze i jakość tych owoców. Mają nadzieję, że mieszkańcy wymienionych wyżej krajów chętniej sięgną po polską truskawkę, porzeczkę, malinę czy borówkę.
Sadownicy zrzeszeni w branżowych organizacjach podkreślają, że te niepozorne owoce zawierają mnóstwo cennych dla naszego zdrowia składników i związków mineralnych, w tym zapobiegających nowotworom antyoksydantów.
– Mam nadzieję, że kampania wpłynie na wielkość spożycia tych owoców w Polsce. W tej chwili, mimo że jesteśmy w czołówce producentów truskawki na świecie, zjadamy ich bardzo mało, bo 1,5 kg na osobę. Dla porównania – przeciętny Amerykanin spożywa ich ponad 2 razy więcej. Jestem zatem przekonany, że w Polsce istnieje możliwość wzrostu podaży na truskawki. Jeśli one będą jakościowo dobre, to konsument po nie sięgnie, natomiast jeśli będą słabe to drugi raz już ich nie kupi – mówi Janusz Andziak, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki.
Celem kampanii jest również wpłynięcie na konsumentów europejskich, by w obliczu utrzymującego się rosyjskiego embarga, chętniej kupowali polskie owoce jagodowe.
Kampania prowadzona będzie na bilbordach, w prasie, radiu, telewizji i internecie. Została dofinansowana z funduszu UE.
Kampania realizowana jest przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Merytorycznie wspierają ją: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki oraz Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.
Kamila Szałaj
Redakcja AgroNews, fot. Partners of Promotion