Niezwykłe właściwości zwykłych owoców. Ruszyła kampania

Pod hasłem "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszyła kampania informacyjno-promocyjna polskich truskawek, porzeczek, malin i borówek. Będzie ona prowadzona przez trzy lata w pięciu krajach: w Polsce, Austrii, Finlandii, Szwecji i Czechach.

 

\"rolnictwo,
 

Polscy sadownicy chcą w ten sposób promować walory odżwycze i jakość tych owoców. Mają nadzieję, że mieszkańcy wymienionych wyżej krajów chętniej sięgną po polską truskawkę, porzeczkę, malinę czy borówkę.

Sadownicy zrzeszeni w branżowych organizacjach podkreślają, że te niepozorne owoce zawierają mnóstwo cennych dla naszego zdrowia składników i związków mineralnych, w tym zapobiegających nowotworom antyoksydantów. 

– Mam nadzieję, że kampania wpłynie na wielkość spożycia tych owoców w Polsce. W tej chwili, mimo że jesteśmy w czołówce producentów truskawki na świecie, zjadamy ich bardzo mało, bo 1,5 kg na osobę. Dla porównania – przeciętny Amerykanin spożywa ich ponad 2 razy więcej. Jestem zatem przekonany, że w Polsce istnieje możliwość wzrostu podaży na truskawki. Jeśli one będą jakościowo dobre, to konsument po nie sięgnie, natomiast jeśli będą słabe to drugi raz już ich nie kupi – mówi Janusz Andziak, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki.

Celem kampanii jest również wpłynięcie na konsumentów europejskich, by w obliczu utrzymującego się rosyjskiego embarga, chętniej kupowali polskie owoce jagodowe.

\"\"
 

Kampania prowadzona będzie na bilbordach, w prasie, radiu, telewizji i internecie. Została dofinansowana z funduszu UE.

Kampania realizowana jest przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Merytorycznie wspierają ją: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki oraz Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Kamila Szałaj
Redakcja AgroNews, fot. Partners of Promotion

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here