O globalnym rynku spożywczym z Agnieszką Szpaderską, manager targów WorldFood Warsaw

Obserwujemy globalny rynek spożywczy i odpowiadamy na zapotrzebowanie jego uczestników– przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.

 

\"\"

 

Redakcja: Druga edycja targów zakończyła się sukcesem. Co mają Państwo w planach, aby to powodzenie przebić w kolejnej odsłonie?

Agnieszka Szpaderska: Bardzo nas cieszy ten sukces – liczba 200 wystawców, ponad 3 tysiące zwiedzających, wielu znamienitych gości zagranicznych i krajowych. Mamy nadzieję na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w III edycji.

Już dziś konsekwentnie pracujemy nad zachowaniem biznesowego charakteru wystawy. W III edycji będzie jeszcze więcej rozmów B2B, spotkań z przedstawicielami sieci handlowych, misji gospodarczych. Zadbamy także o wysoki poziom merytoryczny programu, w którym nie zabraknie tematyki eksportowej czy związanej z nowoczesnym handlem. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie produkcją ekologiczną jeden z targowych dni będzie poświęcony właśnie temu sektorowi.

W planach jest także rozwój podwystaw Wine&Spirits, Ingredients Warsaw i FoodTech Warsaw. Najważniejszą nowością III edycji będzie strefa EcoFood dla producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej. Firmy chcące wziąć udział w tej podwystawie będą miały możliwość wykupienia wspólnego stoiska, co jest korzystne cenowo i wizerunkowo.

W kalendarzu imprez sektora spożywczego jest duża konkurencja. Czym WorldFood Warsaw wyróżnia się na tym tle?

Targi WorldFood organizowane są w różnych krajach świata od ponad 20 lat. Nasze zagraniczne biura mają szeroką bazę kontaktów i relacji wypracowanych przez te dwie dekady i wspierają nas przy organizacji polskich targów biznesowych o międzynarodowym zasięgu. W ciągu kilku dni w Warszawskim Centrum EXPO XXI spotykają się przedstawiciele krajowego i zagranicznego sektora spożywczego, aby nawiązywać relacje biznesowe, poszerzać kontakty handlowe, zdobywać niezbędną wiedzę.

Ogromnym wyróżnikiem jest lokalizacja. Targi odbywają się w stolicy Polski – kraju, który jest czołowym europejskim producentem i eksporterem wyrobów spożywczych. Takie skojarzenie jest korzystne zarówno dla nas, jak i dla Warszawy, którą śmiało można określić stolicą żywności

 Czym organizatorzy chcą przyciągnąć wystawców – zarówno dotychczasowych, jak i nowe firmy?

Statystyki potargowe pokazują, że wystawcy doceniają profesjonalną organizację i charakter targów. Dla przykładu: 89% wystawców poleciłoby targi swoim kontrahentom, 81% uważa, że ilość i profil zwiedzających spełnił oczekiwania, a 94% firm jest zdania, że udział w targach przyczyni się do zwiększenia wyników sprzedażowych.

W tych potargowych raportach są także uwagi i punkty, nad którymi musimy popracować. Zawsze szczegółowo wsłuchujemy się w opinie i sugestie naszych wystawców, traktujemy je jako mobilizację i wskazówki, którymi chcemy się kierować, żeby odpowiadać na realne potrzeby firm prezentujących się na targach. Na pewno będziemy kontynuować i rozszerzać strefę spotkań z sieciami handlowymi. Wystawcy podkreślili również chęć współpracy z sektorem HoReCa, dlatego podczas III edycji przedstawiciele hoteli, restauracji i cateringu będą liczniej reprezentowani na targach.

Jakie trendy w sektorze spożywczym są obecnie najbardziej widoczne i czy organizatorzy targów reagują na potrzeby rynkowe?

Stale obserwujemy krajowe i światowe trendy w sektorze spożywczym, a podczas targów tworzymy platformę do wymiany opinii i informacji istotnych dla branży. Jesteśmy otwarci na sugestie wystawców i odwiedzających. Mając informacje z dwóch stron staramy się połączyć te wymagania. Przykładem jest stworzenie strefy EcoFood, która jest reakcją na potrzeby zwiedzających, spośród których ponad 40% poszukiwało podczas poprzednich edycji produktów ekologicznych. Tak naprawdę program targów jest odzwierciedleniem trendów rynkowych.

Targi WorldFood Warsaw to młoda inicjatywa, ale naszą przewagą jest szybkie reagowanie na trendy rynkowe i otaczanie się najlepszymi ekspertami. Bardzo cenimy sobie współpracę z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych. Uważam, że integrując się możemy uczynić z Warszawy światową stolicę biznesu spożywczego i jeden z ważniejszych ośrodków wystawienniczych.

Dziękuję za rozmowę.

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Arktyczny chłód nadpływa nad Polskę. Uwaga na przymrozki!

Najbliższy tydzień zapowiada się jako pochmurny i deszczowy. Intensywnie popada szczególnie w weekend na Pomorzu oraz w Sudetach. Na północnym wschodzie i w rejonach górskich możliwe opady deszczu ze śniegiem i samego...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics