O globalnym rynku spożywczym z Agnieszką Szpaderską, manager targów WorldFood Warsaw

Obserwujemy globalny rynek spożywczy i odpowiadamy na zapotrzebowanie jego uczestników– przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.

 

\"\"

 

Redakcja: Druga edycja targów zakończyła się sukcesem. Co mają Państwo w planach, aby to powodzenie przebić w kolejnej odsłonie?

Agnieszka Szpaderska: Bardzo nas cieszy ten sukces – liczba 200 wystawców, ponad 3 tysiące zwiedzających, wielu znamienitych gości zagranicznych i krajowych. Mamy nadzieję na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w III edycji.

Już dziś konsekwentnie pracujemy nad zachowaniem biznesowego charakteru wystawy. W III edycji będzie jeszcze więcej rozmów B2B, spotkań z przedstawicielami sieci handlowych, misji gospodarczych. Zadbamy także o wysoki poziom merytoryczny programu, w którym nie zabraknie tematyki eksportowej czy związanej z nowoczesnym handlem. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie produkcją ekologiczną jeden z targowych dni będzie poświęcony właśnie temu sektorowi.

W planach jest także rozwój podwystaw Wine&Spirits, Ingredients Warsaw i FoodTech Warsaw. Najważniejszą nowością III edycji będzie strefa EcoFood dla producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej. Firmy chcące wziąć udział w tej podwystawie będą miały możliwość wykupienia wspólnego stoiska, co jest korzystne cenowo i wizerunkowo.

W kalendarzu imprez sektora spożywczego jest duża konkurencja. Czym WorldFood Warsaw wyróżnia się na tym tle?

Targi WorldFood organizowane są w różnych krajach świata od ponad 20 lat. Nasze zagraniczne biura mają szeroką bazę kontaktów i relacji wypracowanych przez te dwie dekady i wspierają nas przy organizacji polskich targów biznesowych o międzynarodowym zasięgu. W ciągu kilku dni w Warszawskim Centrum EXPO XXI spotykają się przedstawiciele krajowego i zagranicznego sektora spożywczego, aby nawiązywać relacje biznesowe, poszerzać kontakty handlowe, zdobywać niezbędną wiedzę.

Ogromnym wyróżnikiem jest lokalizacja. Targi odbywają się w stolicy Polski – kraju, który jest czołowym europejskim producentem i eksporterem wyrobów spożywczych. Takie skojarzenie jest korzystne zarówno dla nas, jak i dla Warszawy, którą śmiało można określić stolicą żywności

 Czym organizatorzy chcą przyciągnąć wystawców – zarówno dotychczasowych, jak i nowe firmy?

Statystyki potargowe pokazują, że wystawcy doceniają profesjonalną organizację i charakter targów. Dla przykładu: 89% wystawców poleciłoby targi swoim kontrahentom, 81% uważa, że ilość i profil zwiedzających spełnił oczekiwania, a 94% firm jest zdania, że udział w targach przyczyni się do zwiększenia wyników sprzedażowych.

W tych potargowych raportach są także uwagi i punkty, nad którymi musimy popracować. Zawsze szczegółowo wsłuchujemy się w opinie i sugestie naszych wystawców, traktujemy je jako mobilizację i wskazówki, którymi chcemy się kierować, żeby odpowiadać na realne potrzeby firm prezentujących się na targach. Na pewno będziemy kontynuować i rozszerzać strefę spotkań z sieciami handlowymi. Wystawcy podkreślili również chęć współpracy z sektorem HoReCa, dlatego podczas III edycji przedstawiciele hoteli, restauracji i cateringu będą liczniej reprezentowani na targach.

Jakie trendy w sektorze spożywczym są obecnie najbardziej widoczne i czy organizatorzy targów reagują na potrzeby rynkowe?

Stale obserwujemy krajowe i światowe trendy w sektorze spożywczym, a podczas targów tworzymy platformę do wymiany opinii i informacji istotnych dla branży. Jesteśmy otwarci na sugestie wystawców i odwiedzających. Mając informacje z dwóch stron staramy się połączyć te wymagania. Przykładem jest stworzenie strefy EcoFood, która jest reakcją na potrzeby zwiedzających, spośród których ponad 40% poszukiwało podczas poprzednich edycji produktów ekologicznych. Tak naprawdę program targów jest odzwierciedleniem trendów rynkowych.

Targi WorldFood Warsaw to młoda inicjatywa, ale naszą przewagą jest szybkie reagowanie na trendy rynkowe i otaczanie się najlepszymi ekspertami. Bardzo cenimy sobie współpracę z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych. Uważam, że integrując się możemy uczynić z Warszawy światową stolicę biznesu spożywczego i jeden z ważniejszych ośrodków wystawienniczych.

Dziękuję za rozmowę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here