O warzywach z rosyjskim ministrem rolnictwa na wideo

O rozwoju wzajemnej współpracy, również w zakresie warunków obrotów produktami ogrodniczymi, rozmawiali ministrowie rolnictwa Polski i Rosji.

Marek Sawicki i Jelena Skrynnik uczestniczyli w wideokonferencji. Szef polskiego resortu rolnictwa wskazał na pozytywne tendencje w różnych obszarach polsko-rosyjskiej współpracy w dziedzinie rolnictwa, jak spotkania grup roboczych, przedsiębiorców oraz udział w targach rolnych.

W tym kontekście minister ponowił zaproszenie minister rolnictwa Federacji Rosyjskiej do udziału w tegorocznych targach POLAGRA-FOOD w Poznaniu, których otwarcie planowane jest na 11 września br. oraz organizowanej przy okazji tych targów polsko-rosyjskiej konferencji. Minister Skrynnik natomiast zaprosiła ministra Sawickiego do Moskwy na targi rolne „Złota Jesień” oraz pogratulowała objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej.

Rozmowa dotyczyła także istotnych tematów, które będą przedmiotem prac w okresie polskiej Prezydencji. Minister Sawicki podkreślił, że polskie Przewodnictwo w UE przypada na okres reform zarówno Wspólnej Polityki Rolnej, jak i Wspólnej Polityki Rybackiej. Jako 4 najważniejsze tematy polskiej Prezydencji minister wymienił:

  • Zieloną Księgę Promocji;
  • Pakiet jakościowy produktów rolnych (w szczególności kwestię oznakowania produktów i informacji dla konsumentów);
  • Produkcję energii odnawialnej;
  • Reformę rynku mleka.

Sawicki zaznaczył, że wspomniane tematy mogłyby być również przedmiotem polsko-rosyjskiej współpracy.

Podkreślając potrzebę podtrzymywania bieżących kontaktów dwustronnych o sektorze rolnym, również na szczeblu ministrów uzgodniono prowadzenie podobnych wideokonferencji w przyszłości.

Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, www.minrol.gov.pl, fot. sxc.hu

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Farma Mleka wprowadzała konsumentów w błąd! UOKiK nałożył grzywnę

Nieprawdziwe informacje o skali działalności, nierealne plany na przyszłość – spółka Farma Mleka umyślnie wprowadzała konsumentów w błąd po to, aby zachęcić ich do...
12,518FaniLubię
4,343ObserwującyObserwuj
4,949ObserwującyObserwuj
4,190SubskrybującySubskrybuj

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE