„Stonoga” z ryżem przeładowana dwukrotnie. Masa nieprawidłowości w transporcie!

Mandaty karne dla kierowcy, wszczęcie postępowań administracyjnych wobec jego pracodawcy i odpięcie jednej przyczepy z kontenerem – to efekty kontroli tzw. „stonogi” zatrzymanej do kontroli przez kujawsko-pomorskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.

„Stonoga” z ryżem przeładowana dwukrotnie. Masa nieprawidłowości w transporcie!

Dwukrotnie większa masa ładunków niż jest to dozwolone

W nocy z poniedziałku na wtorek (z 4 na 5 marca) na ekspresowej „piątce” w okolicach Bydgoszczy partol Inspekcji Transportu Drogowego wytypował do kontroli ciągnik z dwiema spiętymi na sztywno przyczepami, czyli tzw. „stonogę”. Dokumenty przewozowe dawały informację, że w transportowanych dwóch 20-stopowych kontenerach morskich znajduje się ponad 50 ton ryżu. Dlatego pojazdy zostały skierowane na wagę do Bydgoszczy. Tutaj okazało się,  że masa całkowita zestawu wynosi 71,7 t i znacznie przekracza 40-tonowa normę. Tak duża masa przewożonych ładunków spowodowała także przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi ciągnika i obydwu przyczep. Spięcie z ciągnikiem siodłowym dwóch przyczep – choć niezgodne z przepisami – umożliwiło przewoźnikowi przewiezienie jednym kursem dwukrotnie większej masy ładunków, niż jest to dozwolone. Stanowi to przejaw nieuczciwej konkurencji. Ponadto pojazd nienormatywny o masie przekraczającej 60 ton powinien być pilotowany, czego w tym przypadku przewoźnik nie dopełnił. To jednak nie koniec nieprawidłowości. Analiza czasu pracy kierowcy ujawniła naruszenia norm prowadzenia pojazdów, przerw w prowadzeniu i odpoczynków, a dokument rejestracyjny ciągnika wskazywał, że jest to… pojazd specjalny pomocy drogowej.

Posypały się mandaty

Z tytułu poruszania się po drogach publicznych przeładowanym pojazdem przewożącym ładunki podzielne oraz bez wymaganego pilotowania wobec przewoźnika drogowego zostały wszczęte postępowania o nałożenie kar pieniężnych. Kierowca  „stonogi” otrzymał z kolei mandaty karne za kierowanie przeładowanym pojazdem oraz przekroczenia czasu pracy i został zobligowany do przywrócenia masy całkowitej i nacisków osi oraz konfiguracji zestawu do wartości zgodnych z przepisami. Inspektorzy zatrzymali także dowód rejestracyjny ciągnika z tytułu niezgodności danych w nim zawartych ze stanem faktycznym.

Źródło i fot.: WITD Bydgoszcz

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nie można mówić o rolnictwie bez rolników – 10 maja odbędzie się protest „Solidarności”

„Rolnicy wiedzą, jak produkować żywność i dbać o środowisko z zastosowaniem dobrych praktyk rolniczych. Będziemy się przeciwstawiać Zielonym”, mówi w rozmowie z EURACTIV.pl Tomasz...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics