Transport pieczarek z naruszeniami przepisów: Grecki przewoźnik zatrzymany

Podczas rutynowej kontroli na krajowej „dziewiętnastce” w pobliżu Łosic, inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego z Siedlec ujawnili poważne nieprawidłowości w greckim zestawie ciężarowym. Przekroczona pojemność zbiorników paliwa, złamanie zasad czasu pracy kierowców oraz braki w dokumentacji – to tylko część zarzutów wobec kierowcy, który realizował międzynarodowy przewóz pieczarek do Grecji.

Gracki zestaw ciężarowy, zatrzymany przez inspektorów mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na krajowej „dwójce”, w pobliżu Łosic. Fot. WITD Radom

Naruszenia przepisów ADR

Podczas sprawdzania dokumentów inspektorzy stwierdzili naruszenie przepisów międzynarodowej umowy ADR, dotyczącej przewozu towarów niebezpiecznych.
Zespół pojazdów był wyposażony w:

  • Dwa zbiorniki paliwa przy ciągniku o łącznej pojemności 1500 litrów,
  • Zbiornik paliwa pod naczepą (zasilający agregat chłodniczy) o pojemności 230 litrów.

Łączna pojemność zbiorników wyniosła 1730 litrów, co oznacza przekroczenie dopuszczalnej normy o 230 litrów. Przepisy ADR jasno wskazują, że na jednostkę transportową dozwolona jest maksymalna pojemność 1500 litrów.

Wykroczenia w czasie pracy kierowcy

Analiza danych z karty kierowcy wykazała także inne naruszenia:

  • Przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy o 23 minuty,
  • Brak wymaganych wpisów symboli państw rozpoczęcia i zakończenia pracy,
  • Nieterminowe sczytanie danych z karty kierowcy – opóźnienie wynosiło 29 dni.

Te nieprawidłowości stanowią naruszenie ustawy o transporcie drogowym i mogą skutkować surowymi sankcjami finansowymi.

Kaucja i dalsze konsekwencje

Podczas kontroli kierowca wpłacił 2750 złotych kaucji na poczet przewidywanej kary administracyjnej. Dzięki temu uniknął przymusowego odstawienia ciężarówki na strzeżony parking, co wiązałoby się z dodatkowymi kosztami i utrudnieniami w realizacji transportu.

Wobec greckiego przedsiębiorcy zostaną wszczęte postępowania administracyjne za naruszenia przepisów ADR oraz ustawy o transporcie drogowym.

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

  1. A czy inspektorzy zmierzyli objętość zbiorników czy paliwa idiotyczne przepisy bo gdyby kierowca miał adry to było by ok,a najprawdopodobniej stwierdzili po etykietach na zbiornikach ile mieści się paliwa a z kąd pewność że np. zatankowałem zbiorniki do pełna może właśnie dlatego aby nie przekroczyć normy wzwiązku z przepisami adr czy będąc na stacji benzynowej miejąc karnister 10 litrowy muszę tankować do pełna bo taki mam karnister .Szedł bym z leśnymi ludźmi na udry i wcale nie przyjoł bym mandatu sprawę w sądzie bym wygrał gdyby okazało się że zbiorniki nie są pełne oczywiście.

  2. Przekroczenie czasu o 23 minuty to zbrodnia,i powinna byc kara smierci,albo wyjatkowo dozywocie,,,,idioci,idioci jeszcze raz idioci,bo powinien pedzic na zlamanie karku,zeby zdazyc i po drodze zrobic karambol

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Dopłaty dla rolników: jak przebiegają wypłaty z ARiMR?

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa kontynuuje przekazywanie płatności bezpośrednich i obszarowych za 2024 rok. Do tej pory na konta rolników trafiło 18,11 mld zł,...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
11,402SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics