Uda gęsie w kiszonej kapuście ala Sawicki i Choiński. Promocja polskiego mięsa drobiowego w Jabłonnie

7 października 2015 r. w kompleksie barokowo-klasycystycznym pałacu z XVIII wieku w Jabłonnie pod Warszawą, miało miejsce wydarzenie pod nazwą „POLSKIE MIĘSO – Ambrozja Smaku”, której organizatorem był Związek „Polskie Mięso”.

 

\"rolnictwo,

Advertisement

 

Patronat Honorowy nad przedsięwzięciem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Marek Sawicki. Do udziału w wydarzeniu zostali zaproszeni przedstawiciele korpusu dyplomatycznego z całego świata, akredytowani w Polsce, w tym Ambasadorowie i ich Małżonki. Celem wydarzenia była promocja polskiego mięsa drobiowego.

Podczas przemowy powitalnej prezes Związku „Polskie Mięso” przybliżył zgromadzonemu gremium dane na temat produkcji drobiu w Polsce. Głównym punktem programu były warsztaty kulinarne bazujące na przygotowaniu potraw z polskiego drobiu, prowadzone przez polskich kucharzy pod kierownictwem wybitnego szefa kuchni Artura Moroza. Dyplomaci przygotowali między innymi: kurczaka po polsku, klasycznego de volaille, gęsie pipki, czyli gęsie żołądki z warzywami, pasztet z kaczki, pierożki z nadzieniem z pieczonej kaczki i orzechami, pierś gęsią z jabłkami i miodem pitnym, uda gęsie w kiszonej kapuście.

Do udziału w promocji polskiej tradycji kulinarnej dołączył Minister Marek Sawicki oraz prezes organizator Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński, którzy przygotowali uda gęsie w kiszonej kapuście.
W trakcie spotkania szef kuchni opowiedział wszystkim gościom o polskiej tradycji kulinarnej, bazującej od wieków na polskim mięsie wysokiej jakości. Część uczestników wzięła udział w warsztatach na temat polskich nalewek, które prowadził Karol Majewski, twórca wielu znakomitych nalewek staropolskich. Spotkanie było uatrakcyjnione również o zwiedzanie obiektu, podczas którego goście mogli poznać historię Pałacu w Jabłonnie.
 

\"rolnictwo\"
 

„POLSKIE MIĘSO – Ambrozja Smaku” zakończyła się wspólnym, uroczystym obiadem z menu złożonym z polskiego drobiu, do którego podano wina z polskich winnic. Na koniec każdy otrzymał drobny upominek w postaci pięknej ceramiki z Bolesławca. Zadanie miało na celu promocję polskiego mięsa drobiowego na arenie międzynarodowej oraz umocnienie kontaktów pomiędzy przedstawicielami polskiego przemysłu mięsnego z reprezentantami ważnych dla polskiego eksportu państw.

Projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Redakcja AgroNews

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × three =