Dnia 28 czerwca 2012 r. decyzją Komisji Europejskiej do realizacji został zatwierdzony polskiprojekt kampanii promującej mleko i przetwory mleczne. Kampania organizowana przez Polską Izbę Mleka (PIM) we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka ruszy jesienią bieżącego roku. Projekt wystartuje pod hasłem "Mam kota na punkcie mleka". Mający trwać 3 lata program będzie finansowany z trzech źródeł: środków Unii Europejskiej, budżetu Państwa oraz Funduszu Promocji Mleka.
Polski projekt był jednym z 20, jakie KE zaakceptowała do realizacji spośród 41 propozycji działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych przygotowanych przez różne kraje. Wśród przyjętej dwudziestki znalazł się także inny polski program: promocja mięsa wysokiej jakości realizowana przez Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego.
Budżet kampanii PIM i PFHBiPM to 2,4 mln EUR. Projekt ma za zadanie promować mleko, sery i napoje mleczne, a jego głównymi odbiorcami mają być dzieci w wieku 8-13 lat oraz ich matki i/lub opiekunowie. Działania będą prowadzone w 20 miastach w Polsce. Kampania będzie miała na celu zbudowanie świadomości odbiorców na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych mleka i jego przetworów, poprawę wizerunku polskich produktów mleczarskich oraz wzrost konsumpcji mleka i produktów mlecznych. W ramach kampanii zaplanowano szereg działań informacyjno – promocyjnych mających na cely wydedukowanie grup docelowych tak, aby o ich decyzjach nabywczych nie decydowała cena, lecz wiedza o zaletach produktów mlecznych. Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Agnieszka Maliszewska oświadczyła, że za pośrednictwem kampanii organizatorzy chcą dotrzeć do szerokiego grona dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów w celach edukacji i wzrostu świadomości. Z tego względu znaczna część działań prowadzona będzie w szkołach i we współpracy z tymi placówkami, przez co kierowany przekaz stanie się elementem codziennej edukacji. A. Maliszewszka dodała również, że będą prowadzone działania eventowe –
różne formy współzawodnictwa i zabawy – zapewniając atrakcyjną formę informacji dla odbiorców kampanii.
Kampania potrwa do połowy 2015 roku, Wykonawca został wyłoniony w drodze przetargu.
Źródło: FAMMU/FAPA na podstawie PIM, fot. sxc.hu