Ok. 70 proc. konsumentów rozpoznaje system jakości QAFP, z tego ponad 60 proc. deklaruje, że kupi drób z takim znakiem – informuje Krajowa Rada Drobiarstwa. Trwająca trzy lata kampania informacyjno-promocyjna „Nowa jakość w drobiarstwie” o nowym systemie jakości w drobiarstwie dobiega końca.
W ramach programu „Nowa jakość w drobiarstwie” Krajowa Rada Drobiarstwa przez trzy lata prowadziła działania edukacyjne i informacyjne mające na celu podniesienie świadomości odbiorców, jak i producentów drobiu.
Systemem tym objęta jest tuszka i elementy z kurczaka, pierś indyka, oraz tuszka i elementy z młodej polskiej gęsi owsianej.
Jednym z celów kampanii było prowadzenie skutecznej kampanii edukacyjnej. Dlatego duży nacisk położony został na edukowanie producentów. Cyklicznie odbywały się szkolenia i warsztaty w zakładach, które zaowocowały podwyższeniem standardów produkcji mięsa w wielu firmach.
Kampania miała także przekonać konsumentów do zakupu do drobiu pakowanego. Jak podkreślał koordynator kampanii Tomasz Sandomierski z Krajowej Rady Drobiarstwa na opakowaniu znajdują się wszystkie informacje o przebiegu produkcji. Takich danych nie znajdziemy na kupionej luzem piersi czy udka. Ponadto opakowanie w atmosferze chronionej zabezpiecza produkt przez różnymi czynnikami zewnętrznymi.
Czytaj także:
Sadownicy: unijne rekompensaty śmiesznie niskie
Zbiory ziemniaków w Europie zapowiadają się rekordowo
Finał konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne na AgroShow. Zobacz zdjęcia
Prezydent: Dożynki 2014 to dożynki 25-lecia polskiej Wolności
Szacuje się, że produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2014 r. zwiększy się o 8–10 proc. i po raz pierwszy w historii przekroczy 2 mln ton . Blisko 1/3 tej produkcji zostanie wyeksportowana, mimo, że konsumpcja drobiu w Polsce stale rośnie. Polska jest obecnie trzecim największym eksporterem drobiu na świecie, włączając w to wolumen handlu do krajów Unii. Wyprzedają nas jedynie USA i Brazylia, kraje z ugruntowaną, wieloletnią tradycją w produkcji i eksporcie drobiu.
Rajmund Paczkowski, Prezes Krajowej Rady Drobiarstwa uważa, że dalszy rozwój branży będzie opierał się na wzroście produkcji, z uwzględnieniem jakości mięsa i jego przetworów. Jego zdaniem zakłady drobiarskie zainteresowane są rynkiem krajowym, gdzie liczą na dalszy wzrost konsumpcji, ale też eksportem. Szef KRD mówiąc o nowych rynkach zbytu, na których polski drób będzie się promował, wymienił Chiny, Singapur oraz Wietnam.
Kampania KRD objęła swoim zasięgiem Polskę i Niemcy. Była częściowo finansowana ze środków UE. Całkowity budżet tego przedsięwzięcia wyniósł 4 mln euro.
Krajowa Rada Drobiarstwa zrzesza 60 firm, z czego 19 posiada certyfikat QAFP.
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu