KRD: system jakości QAFP staje się rozpoznawalny

Ok. 70 proc. konsumentów rozpoznaje system jakości QAFP, z tego ponad 60 proc. deklaruje, że kupi drób z takim znakiem – informuje Krajowa Rada Drobiarstwa. Trwająca trzy lata kampania informacyjno-promocyjna „Nowa jakość w drobiarstwie” o nowym systemie jakości w drobiarstwie dobiega końca.

 

\"rolnictwo,
 

W ramach programu „Nowa jakość w drobiarstwie” Krajowa Rada Drobiarstwa przez trzy lata prowadziła działania edukacyjne i informacyjne mające na celu podniesienie świadomości odbiorców, jak i producentów drobiu.

Systemem tym objęta jest tuszka i elementy z kurczaka, pierś indyka, oraz tuszka i elementy z młodej polskiej gęsi owsianej.

Jednym z celów kampanii było prowadzenie skutecznej kampanii edukacyjnej. Dlatego duży nacisk położony został na edukowanie producentów. Cyklicznie odbywały się szkolenia i warsztaty w zakładach, które zaowocowały podwyższeniem standardów produkcji mięsa w wielu firmach.

Kampania miała także przekonać konsumentów do zakupu do drobiu pakowanego. Jak podkreślał koordynator kampanii Tomasz Sandomierski z Krajowej Rady Drobiarstwa na opakowaniu znajdują się wszystkie informacje o przebiegu produkcji. Takich danych nie znajdziemy na kupionej luzem piersi czy udka. Ponadto opakowanie w atmosferze chronionej zabezpiecza produkt przez różnymi czynnikami zewnętrznymi.

Czytaj także:
Sadownicy: unijne rekompensaty śmiesznie niskie
Zbiory ziemniaków w Europie zapowiadają się rekordowo
Finał konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne na AgroShow. Zobacz zdjęcia
Prezydent: Dożynki 2014 to dożynki 25-lecia polskiej Wolności

Szacuje się, że produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2014 r. zwiększy się o 8–10 proc. i po raz pierwszy w historii przekroczy 2 mln ton . Blisko 1/3 tej produkcji zostanie wyeksportowana, mimo, że konsumpcja drobiu w Polsce stale rośnie. Polska jest obecnie trzecim największym eksporterem drobiu na świecie, włączając w to wolumen handlu do krajów Unii. Wyprzedają nas jedynie USA i Brazylia, kraje z ugruntowaną, wieloletnią tradycją w produkcji i eksporcie drobiu.

\"rolnictwo,
 

Rajmund Paczkowski, Prezes Krajowej Rady Drobiarstwa uważa, że dalszy rozwój branży będzie opierał się na wzroście produkcji, z  uwzględnieniem jakości mięsa i jego przetworów. Jego zdaniem zakłady drobiarskie zainteresowane są rynkiem krajowym, gdzie liczą na dalszy wzrost konsumpcji, ale też eksportem. Szef KRD mówiąc o nowych rynkach zbytu, na których polski drób będzie się promował, wymienił Chiny, Singapur oraz Wietnam.

Kampania KRD objęła swoim zasięgiem Polskę i Niemcy. Była częściowo finansowana ze środków UE. Całkowity budżet tego przedsięwzięcia wyniósł 4 mln euro.

Krajowa Rada Drobiarstwa zrzesza 60 firm, z czego 19 posiada certyfikat QAFP.

Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowa metoda oszustów. Dzwonią podając się za lekarza

Seniorzy są łatwym łupem dla oszustów, dlatego bardzo ważna jest edukacja międzypokoleniowa. Pojawiła się nowa legenda, na którą próbują wyłudzić pieniądze. Tym razem dzwoni...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics