Dobry produkt trzeba wypromować

Polskie rolnictwo świetnie sobie radzi na rynkach międzynarodowych, saldo w handlu rolnym jest dodatnie i wynosi 7,7 mld euro. Mimo dużych zawirowań związanych z rosyjskim embargiem, ciągle jednym z motorów napędowych eksportu pozostaje sektor owoców i warzyw. To w dużej mierze efekt promocji. A z pewnością jedną z najlepszych okazji do promocji żywności będzie IV edycja Targów WorldFood Warsaw!

 

\"\"


Eksport polskich świeżych owoców wzrósł do 858,7 tys. ton w okresie styczeń-czerwiec 2016 r. wobec 817,5 tys. ton w analogicznym okresie roku ubiegłego. Odwrotną tendencję możemy zauważyć w przypadku warzyw, ale poziom i tak jest dosyć wysoki.

W okresie styczeń-czerwiec 2016 r.  wysłaliśmy za granicę 315,4 tys. ton świeżych warzyw, a w analogicznym okresie roku poprzedniego 360,6 tys. ton. – Mimo to nadal mamy zamknięty rynek rosyjski, a więc ciągle powinniśmy szukać nowych możliwości eksportu. Potrzeba promocji, która stale umacnia pozytywny wizerunek polskiej żywności na rynkach zagranicznych. Każde „nadszarpnięcie” tej opinii stawia pod znakiem zapytania eksport polskich owoców i warzyw – mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.

Warto zauważyć, że polskie produkty pochodzące z upraw ekologicznych zyskują coraz większe uznanie i popularność nie tylko w całej Europie, ale i na świecie. Są bowiem cenione przede wszystkim ze względu na swoją wysoką jakość. Dlatego zdaniem części ekspertów, umowa o wolnym handlu UE z Kanadą (CETA) otwiera przed polskimi eksporterami z branż sektora owocowego-warzywnego pewną szansę na zwiększenie eksportu do Kanady, a pośrednio także do USA.

Gdzie trzeba i warto się promować?
Jak w takiej sytuacji odpowiednio się wypromować? Z pewnością doskonałą okazją ku temu są targi WorldFood Warsaw. Każdego roku w kwietniu, Warszawa staje się stolicą biznesu rolno-spożywczego. To najważniejsze targi w Warszawie poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. To właśnie one oferują niepowtarzalną możliwość spotkania przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego
z zagranicznymi partnerami oraz nawiązania nowych relacji biznesowych na świecie. Wtedy to pojawia się  ponad 250 międzynarodowych producentów i dystrybutorów, dostarczając uczestnikom nieocenioną platformę do rozwijania ich obecności na rynku. W poprzedniej edycji na targach zorganizowano m.in. stoiska z Belgii, Łotwy, Litwy, Holandii, Sri Lanki, Tajlandii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii.

Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z sieciami handlowymi i przedstawicielami sektora HoReCa, specjalne konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej – to wszystko będzie można zobaczyć podczas czwartej edycji  WorldFood Warsaw  11-13 kwietnia 2017 r.! Miejsca wystawowe warto rezerwować już dziś. Więcej informacji: www.worldfood.pl

Redakcja AgroNews

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jak właściwie nawozić trwałe użytki zielone? Terminy i porady dla rolników

Nawożenie trwałych użytków zielonych (TUZ) jest kluczowym elementem ich efektywnego zarządzania. Właściwy dobór terminów stosowania nawozów wpływa na plonowanie, jakość paszy oraz kondycję ekosystemu....
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics