Dobry produkt trzeba wypromować

Polskie rolnictwo świetnie sobie radzi na rynkach międzynarodowych, saldo w handlu rolnym jest dodatnie i wynosi 7,7 mld euro. Mimo dużych zawirowań związanych z rosyjskim embargiem, ciągle jednym z motorów napędowych eksportu pozostaje sektor owoców i warzyw. To w dużej mierze efekt promocji. A z pewnością jedną z najlepszych okazji do promocji żywności będzie IV edycja Targów WorldFood Warsaw!

 

\"\"


Eksport polskich świeżych owoców wzrósł do 858,7 tys. ton w okresie styczeń-czerwiec 2016 r. wobec 817,5 tys. ton w analogicznym okresie roku ubiegłego. Odwrotną tendencję możemy zauważyć w przypadku warzyw, ale poziom i tak jest dosyć wysoki.

W okresie styczeń-czerwiec 2016 r.  wysłaliśmy za granicę 315,4 tys. ton świeżych warzyw, a w analogicznym okresie roku poprzedniego 360,6 tys. ton. – Mimo to nadal mamy zamknięty rynek rosyjski, a więc ciągle powinniśmy szukać nowych możliwości eksportu. Potrzeba promocji, która stale umacnia pozytywny wizerunek polskiej żywności na rynkach zagranicznych. Każde „nadszarpnięcie” tej opinii stawia pod znakiem zapytania eksport polskich owoców i warzyw – mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.

Warto zauważyć, że polskie produkty pochodzące z upraw ekologicznych zyskują coraz większe uznanie i popularność nie tylko w całej Europie, ale i na świecie. Są bowiem cenione przede wszystkim ze względu na swoją wysoką jakość. Dlatego zdaniem części ekspertów, umowa o wolnym handlu UE z Kanadą (CETA) otwiera przed polskimi eksporterami z branż sektora owocowego-warzywnego pewną szansę na zwiększenie eksportu do Kanady, a pośrednio także do USA.

Gdzie trzeba i warto się promować?
Jak w takiej sytuacji odpowiednio się wypromować? Z pewnością doskonałą okazją ku temu są targi WorldFood Warsaw. Każdego roku w kwietniu, Warszawa staje się stolicą biznesu rolno-spożywczego. To najważniejsze targi w Warszawie poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. To właśnie one oferują niepowtarzalną możliwość spotkania przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego
z zagranicznymi partnerami oraz nawiązania nowych relacji biznesowych na świecie. Wtedy to pojawia się  ponad 250 międzynarodowych producentów i dystrybutorów, dostarczając uczestnikom nieocenioną platformę do rozwijania ich obecności na rynku. W poprzedniej edycji na targach zorganizowano m.in. stoiska z Belgii, Łotwy, Litwy, Holandii, Sri Lanki, Tajlandii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii.

Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z sieciami handlowymi i przedstawicielami sektora HoReCa, specjalne konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej – to wszystko będzie można zobaczyć podczas czwartej edycji  WorldFood Warsaw  11-13 kwietnia 2017 r.! Miejsca wystawowe warto rezerwować już dziś. Więcej informacji: www.worldfood.pl

Redakcja AgroNews

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Kolejne ognisko wścieklizny na terenie Polski. GLW ostrzega!

Główny Lekarz Weterynarii poinformował o wystąpieniu na terytorium RP drugiego w 2024 r. ogniska wścieklizny stwierdzonego na podstawie wyników badań laboratoryjnych z dnia 4...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics