Kierunek azjatycki cieszy się stałym, dużym zainteresowaniem przedsiębiorców i stanowi ogromną szansę dla polskich producentów.
Wiceminister Ryszard Bartosik uczestniczył w debacie pt. „Polscy championi na Dalekim Wschodzie – ekspansja polskich firm w Azji”, którą zorganizowała „Gazeta Bankowa” w ramach Forum Polska-Azja Zbliżenia 2021.
Współpraca Polski z krajami azjatyckimi w różnych gałęziach gospodarki
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele administracji rządowej, a także spółek skarbu państwa. Dyskusja dotyczyła perspektyw współpracy Polski z krajami azjatyckimi
w różnych gałęziach gospodarki.
Sekretarz stanu Ryszard Bartosik skoncentrował się na kwestiach eksportu polskich produktów rolno-spożywczych na rynki azjatyckie.
– Są to jednak rynki bardzo wymagające, co powoduje, że możliwości branży wciąż jeszcze nie są w pełni wykorzystane – zwrócił uwagę wiceminister.
Dlatego resort rolnictwa podejmuje liczne działania mające na celu ułatwianie kontaktów handlowych oraz likwidację ograniczeń w eksporcie.
Konsumenci w krajach azjatyckich oczekują dobrej jakości żywności
Sekretarz stanu Ryszard Bartosik zwrócił również uwagę na fakt, że konsumenci w krajach azjatyckich przywiązują coraz większą wagę do jakości spożywanych produktów.
– To szansa dla polskiej żywności, która jest produkowana w zgodzie z najwyższymi standardami – podkreślił sekretarz stanu.
W 2020 r. eksport produktów rolno-spożywczych na 14 najważniejszych rynków azjatyckich wzrósł o 7,3%, osiągając wartość 877 mln EUR. Najwięcej polskich produktów trafiło do Chin, Hongkongu, Wietnamu, Japonii i Republiki Korei. Największy, ponad dwukrotny, wzrost odnotowaliśmy w eksporcie do Singapuru do poziomu 43 mln EUR.
Źródło: MRiRW