Grupa Azoty wdraża nowy system komunikacji dla segmentu Agro

Grupa Azoty – jeden z liderów branży nawozowo-chemicznej w Europie – wdraża nowy system komunikacji dla segmentu Agro. Celem rebrandingu jest stworzenie spójnej wizerunkowo, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki produktów, nawiązującej jednocześnie do wyzwań, jakie stawia przed rolnictwem Europejski Zielony Ład. Prowadzone działania to kolejny etap w procesie integracji biznesowej spółek z Grupy Azoty.

Rebranding produktów z Segmentu Agro to kontynuacja działań rozpoczętych w 2018 roku, kiedy to cztery spółki Grupy Azoty – z Tarnowa, Polic, Puław i Kędzierzyna podpisały “Umowę o współdziałaniu”, zacieśniając jednocześnie współpracę w obrębie zarządzania obszarem handlu.

– Jak pokazują doświadczenia z ostatnich kilku lat, decyzja o połączeniu potencjałów i konsolidacji to najlepsza z dróg jaką mogliśmy obrać. Współpraca w ramach Grupy daje wielowymiarowe efekty nie tylko całej Grupie, poszczególnym spółkom, ale również krajowej gospodarce. Zgodnie z pierwotnymi założeniami z 2018 roku, w ramach segmentu Agro realizujemy jednolitą strategię i politykę handlową, której towarzyszą działania pod wspólną marką. Chcemy dalej kontynuować ten kierunek, stąd też wchodzimy w kolejny, tym razem stricte sprzedażowo-marketingowy etap tej integracji. Nie mam wątpliwości, że podobnie jak było dotychczas, pozwoli nam to zwiększyć efektywność zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku nawozowymmówi dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.

Istotną rolę w kształtowaniu systemu komunikacji segmentu Agro odegrały kwestie związane z Europejskim Zielonym Ładem. Za pomocą rebrandingu Grupa Azoty podkreśla jak ważne jest to, aby w odpowiedni sposób wykorzystywać dostępne zasoby naturalne. To świadome działania producenta, który dostrzega i kładzie nacisk na równowagę pomiędzy przyrodą, systemami żywnościowymi, a różnorodnością biologiczną.

Nowy system komunikacji oparty jest na czterech najważniejszych elementach  gwarantujących zrównoważony rozwój w rolnictwie. Są nimi: gleba, woda, plonowanie, a także właściwa uprawa pól, w oparciu o nowoczesne produkty Grupy Azoty, które mają praktyczne zastosowanie w różnych warunkach i dla różnorodnych upraw.

Piotr Zarosiński, Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.

– Grupa Azoty jako odpowiedzialny podmiot w branży chemicznej dostrzega obecne zagrożenia związane z degradacją środowiska naturalnego. Mam na myśli chociażby ciągle pogłębiające się zmiany klimatyczne, czy też skutki zdarzeń, którym musi stawiać czoło europejskie rolnictwo, tj. powodzie, susze, czy też burze powodujące okresowy nadmiar lub niedobór wody. Jako lider na rynku nawozowym wychodzimy naprzeciw obecnym zagrożeniom, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty, profesjonalne doradztwo, a także nowoczesne cyfrowe technologie, wpisujące się w założenia Rolnictwa 4.0. Klamrą, która spina i podkreśla wszystkie te działania jest właśnie zmiana naszego systemu komunikacji – mówi Piotr Zarosiński, Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.

W najbliższym czasie produkty nawozowe Grupy Azoty będą sprzedawane w ujednoliconych opakowaniach w podziale na cztery grupy produktowe, które symbolizują niezbędne elementy dla zrównoważonego rolnictwa.

Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.

– Każdy z tych elementów otrzymał swój unikatowy wygląd, kolorystykę, a także symbolikę. Całość  jednocześnie układa się w spójny przekaz, charakteryzując nasze postrzeganie polskiego nowoczesnego rolnictwa pod hasłem „Grunt to Urodzaj”mówi Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.

– nawozy azotowe – kolor niebieski to WODA, która jest jednym z najcenniejszych zasobów naturalnych Ziemi, elementem niezbędnym do produkcji rolnej. W perspektywie nadchodzących 50 lat braki wody stanowić będą najpoważniejszy czynnik ograniczający produkcję żywności.

– nawozy dwuskładnikowe – kolor brunatny to GLEBA, ukazująca zmiany klimatu i działalność człowieka, które obniżają zawartość próchnicy w glebie. Nawozy Grupy Azoty to produkty innowacyjne, przyjazne dla środowiska przywracające glebie równowagę i odpowiednie wartości odżywcze.

– nawozy wieloskładnikowe – kolor zielony to POLA, symbolizujące metody uprawy, które powinno się dostosować do warunków panujących na polu. To jeden ze standardów dobrej praktyki rolniczej wspieranej przez Grupę Azoty. Standardy te dotyczą przede wszystkim racjonalnej gospodarki nawozami, ochrony wód i gleb, ochrony różnorodności krajobrazu.

– nawozy azotowe z siarką – kolor żółty to PLON, jako wynik tworzenia przez Grupę Azoty technologii, które efektywnie wykorzystują synergizm pierwiastków i wzajemne ich oddziaływanie na roślinę, dzięki którym plony mogą być wyższe.

Grupa Azoty z pandemii wyszła obronną ręką

Pełny system komunikacji obejmie również punkty handlowe, tablice dojazdowe, samochody dostawcze, a także materiały informacyjne w ramach: Grupy Azoty S.A., Grupy Azoty Zakłady Azotowe Puławy S.A., Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A., Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. oraz Gdańskich Zakładów Nawozów Fosforowych FOSFORY Sp. z o.o.

Redakcja AgroNews
Fot. Marta Nowak-Woźnica

Advertisement

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

six + sixteen =

Video thumbnail
Sprzedaj plony do PROCAM – zapraszamy na film z załadunku statków zbożem w porcie
07:11
Video thumbnail
Gospodarstwo zrównoważone w praktyce
08:16
Video thumbnail
Informator Agronomiczny: Wszystko o nawożeniu wiosennym
22:34
Video thumbnail
Jak poprawić tolerancję roślin na stres oksydacyjny?
05:03
Video thumbnail
Działania prewencyjne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w 2020 roku
05:28
Video thumbnail
Wyzwania na rynku mięsa
01:14:08
Video thumbnail
Owoce, hit eksportowy?
01:26:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #5
59:34
Video thumbnail
Rolnictwo zrównoważone wpływa na ekonomikę gospodarstw
07:03
Video thumbnail
Nowości w odmianach kukurydzy od Syngenta
05:22
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #4
01:00:26
Video thumbnail
Zbiór kukurydzy na kiszonkę 2020
04:11
Video thumbnail
Uroczyste wręczenie "Znaku Bezpieczeństwa KRUS"
04:59
Video thumbnail
Wirtualne Dni Kukurydzy PROCAM
56:30
Video thumbnail
Podsumowanie Konkursu dla dzieci: Dobrze się czuję, gdy o bezpieczeństwie rymuję!
03:14
Video thumbnail
Wirtualne Dni Warzyw PROCAM
01:00:03
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #3
01:02:05
Video thumbnail
Rekordowe plony pszenicy ozimej - Rekord Polski 2020
07:29
Video thumbnail
Ślimaki w uprawie rzepaku - wrześniowy PROCAM Alert Extra
01:53
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #2
44:53
Video thumbnail
Żniwa już za Wami? Pamiętajcie by dobrze zagospodarować słomę
05:00
Video thumbnail
PROCAM Cup - treningi 2020
02:12
Video thumbnail
Informator Agronomiczny #1
50:56
Video thumbnail
dr Aleksandra Hadzik, prezes KRUS apeluje o zachowanie bezpieczeństwa podczas żniw!
01:22
Video thumbnail
Jak rolnik powinien zabezpieczyć gospodarstwo by spać spokojnie?
03:23
Video thumbnail
Doglebowa czy nalistna? Ochrona herbicydowa rzepaku ozimego
14:54
Video thumbnail
KRUS zainaugurowała Strategię „Wizja Zero” w sektorze rolniczym w Polsce w 2020 r.
08:01
Video thumbnail
Ziemniaki pod najlepszą ochroną w PROCAM Alert
08:56
Video thumbnail
Ruszyła druga edycja konkursu filmowego dla młodzieży "Moja Wizja Zero"
02:04
Video thumbnail
Prof. Andrzej Kowalski przewodniczącym Kapituły Konkursu - Plebiscytu AgroWybór 2020
01:40
Video thumbnail
Zielony ład - szansa czy wyzwanie dla polskiego rolnictwa?
04:24
11,166FaniLubię
4,567ObserwującyObserwuj
3,350ObserwującyObserwuj
5,850SubskrybującySubskrybuj

10-krotny spadek eksportu ukraińskiego kurczaka do UE

Zablokowanie Ukrainy w eksporcie mięsa do UE z powodu wybuchu grypy ptaków na Ukrainie w grudniu 2020 roku i zniesienie zakazu dopiero od drugiej...

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE