ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM RADY (WE) NR 3/2008 Z DNIA 17 GRUDNIA 2007 R. ORAZ ROZPORZĄDZENIEM KOMISJI (WE) NR 501/2008 Z DNIA 5 CZERWCA 2008 R., z późn. zm. zaprasza organizacje branżowe lub międzybranżowe do składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.
Organizacje branżowe zrzeszające producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów, przetwórców i dystrybutorów, reprezentatywne dla określonej branży rolnej, mogą uzyskać dofinansowanie (maksymalnie 80% faktycznie poniesionych kosztów netto) do realizacji programu promocyjnego i/lub informacyjnego.
Program ten powinien stanowić spójny zestaw działań z zakresu public relations, reklamy, wdrażanych przez minimum rok, dwa lub trzy lata. Działania te można prowadzić na rynku wewnętrznym UE, a także na rynkach krajów trzecich, prezentując zalety i cechy charakterystyczne produktu.
Produkty i tematy, które mogą być objęte działaniami skierowanymi na rynek wewnętrzny UE:
· świeże owoce i warzywa,
· przetworzone owoce i warzywa,
· włókno lniane,
· żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
· oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
· oleje z nasion,
· mleko i przetwory mleczne,
· świeże, schłodzone lub mrożone mięso, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowym lub krajowym systemem jakości,
· oznakowanie jaj przeznaczonych do konsumpcji,
· miód i produkty pszczelarskie,
· wysokiej jakości wina (psr), wina stołowe ze wskazaniem regionu ich pochodzenia,
· znak graficzny dla najbardziej odległych regionów ustanowiony w prawodawstwie rolnym,
· produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) lub określeniami jakościowymi stosowanymi fakultatywnie zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. U. L 343 z 14.12.2012, s. 1),
· rolnictwo ekologiczne, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91 oraz produkty rolnictwa ekologicznego zarejestrowane zgodnie z tym rozporządzeniem,
· mięso baranie.
Produkty, które mogą być objęte ww. działaniami na rynku krajów trzecich:
· świeża, schłodzona lub mrożona wołowina i wieprzowina oraz przetwory spożywcze wytworzone na bazie tych produktów,
· mięso drobiowe wysokiej jakości,
· przetwory mleczne,
· oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
· wina stołowe posiadające oznaczenia geograficzne, wina gatunkowe produkowane w określonym regionie (psr),
· napoje spirytusowe z oznaczeniem geograficznym lub o zastrzeżonym, tradycyjnym opisie,
· świeże i przetworzone owoce i warzywa,
· przetwory ze zbóż i ryżu,
· włókno lniane,
· żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
· produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady,
· produkty rolnictwa ekologicznego, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91,
· mięso baranie.
Lista krajów poza Unią Europejską, w których można prowadzić ww. działania:
A. Kraje
· Była Jugosłowiańska Republika Macedonii
· Australia
· Bośnia i Hercegowina
· Chiny
· Korea Południowa
· Indie
· Japonia
· Kosowo
· Czarnogóra
· Norwegia
· Nowa Zelandia
· Rosja
· Serbia
· Szwajcaria
· Turcja
· Ukraina
· Albania
· Armenia
· Azerbejdżan
· Białoruś
· Gruzja
· Kazachstan
· Mołdawia
· Uzbekistan
B. Obszary geograficzne
· Ameryka Północna
· Ameryka Łacińska
· Azja Południowo – Wschodnia
· Bliski Wschód
· Afryka
Czytaj także:
Program „Odżywiaj się zdrowo i czuj się dobrze" będzie promował rolnictwo!
Na jakim poziomie utrzmuje się koniunktura w rolnictwie?
Dlaczego nie wybieramy tego co polskie?!
Propozycje programu (wniosek o udzielenie wsparcia dla realizacji programów promocyjnych i/lub informacyjnych na formularzu Wpi_f1, formularz zgłoszenia programów promocyjnych współfinansowanych przez UE oraz inne wymagane dokumenty) należy przesłać pocztą lub dostarczyć pod adres: Agencja Rynku Rolnego, Kancelaria Ogólna, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa oraz przesłać w formie elektronicznej na adres: promocja@arr.gov.pl
Ostateczny termin składania propozycji programów upływa 15 kwietnia 2014 roku, o godz. 16.00
UWAGA! TERMIN DOTYCZY ZARÓWNO PROPOZYCJI PROGRAMÓW SKIEROWANYCH NA RYNEK WEWNĘTRZNY UE, JAK I NA RYNEK KRAJÓW TRZECICH.
Za datę złożenia propozycji programu przyjmuje się datę jego wpływu do Agencji Rynku Rolnego. Propozycje programów otrzymane po terminie wyznaczonym na ich składanie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone bez otwierania.
Przed złożeniem propozycji programu należy zapoznać się z warunkami uczestnictwa w w/w mechanizmie udostępnionymi na stronie internetowej www.arr.gov.pl oraz zarejestrować się w Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców Agencji Rynku Rolnego.
Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać w Biurze Promocji Żywności, tel. (+48 22) 661 71 11.
FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROGRAMÓW PROMOCYJNYCH WSPÓŁFINANSOWANYCH PRZEZ UE
Źródło: Agencja Rynku Rolnego,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu