Advertisement

Advertisement

Koncern Kubota wkracza do Polski

Od 1-go listopada 2012r. ciągniki rolnicze i maszyny komunalne marki Kubota będą miały nowego dystrybutora w Polsce. Dotychczasowego, niezależnego importera zastąpi przedstawicielstwo  producenta, firmy Kubota Corporation. To ważna wiadomość dla obecnych i przyszłych użytkowników maszyn z literą „K” na masce.

Marka Kubota jest nad Wisłą obecna od 2004r. dzięki staraniom firmy Marubeni Machinery Distribution Poland Sp. z o.o., niezależnego pośrednika, który z producentem pomarańczowych maszyn związany jest jedynie umową handlową. Przez osiem lat wysoką jakość japońskich maszyn i ich doskonałe walory praktyczne doceniło ponad tysiąc trzystu użytkowników.

Odnoszone na naszym rynku sukcesy i stabilna pozycja marki Kubota w pierwszej dwudziestce największych dostawców ciągników rolniczych zmobilizowały władze firmy Kubota Corporation, producenta ciągników i maszyn komunalnych z literą „K” na masce, do większego zaangażowania w Polsce.

Jak poinformowano na konferencji prasowej towarzyszącej targom AGRO SHOW koncern Kubota postanowił otworzyć w Warszawie swoje przedstawicielstwo, a tym samym przejąć dystrybucję ciągników rolniczych i maszyn komunalnych Kubota. Celem tej decyzji jest zwiększenie tempa rozwoju marki Kubota w naszym kraju i umocnienie jej pozycji pośród liderów rynku maszyn rolniczych i komunalnych.

 

\"\"

 


Jak powiedział Ryo Tsujiyama, General Manager Działu Sprzedaż Traktorów i Maszyn Użytkowych Kubota Corporation: “Koncern Kubota wiąże szczególne nadzieje ze wzrostem sprzedaży swoich produktów w Polsce, ponieważ segment pojazdów o mocy 50-100 KM, w którym marka Kubota jest szczególnie silna, stanowi bardzo znaczącą część całego tutejszego rynku ciągników rolniczych.”

Duże znaczenie dla takiej decyzji Japończyków miał z pewnością fakt, że nasz kraj w ostatnich latach wysunął się na czwartą pozycję wśród największych odbiorców ciągników rolniczych w Europie, a prognozy na najbliższe lata nadal są obiecujące. Z kolei rozwijającą się dopiero u nas branżę maszyn komunalnych koncern Kubota ma nadzieję zawojować korzystając z bogatego doświadczenia lidera tego biznesu w wielu krajach świata.

 

\"\"

 

Jak wyjaśniał Maciej Rujner, Dyrektor Zarządzający marki Kubota w Polsce, nadchodzące zmiany mają charakter ewolucyjny. Choć 1-go listopada dystrybucję marki Kubota w Polsce oficjalnie przejmie własne przedstawicielstwo Kubota Corporation oparte o struktury oddziału marki Kubota w Niemczech, obecna sieć Dilerska w Polsce będzie dalej rozwijana, a z ramienia importera marką Kubota zajmować będzie się ten sam zespół ludzi.

Cel nadchodzącej zmiany stanowi zapewnienie jeszcze wyższego standardu obsługi sprzedażowej, posprzedażowej i serwisowej, a w niedługim czasie także rozszerzenie oferty produktowej o nowe, nieoferowane w Polsce modele. Już podczas AGRO SHOW, oprócz najnowszych modeli ciągników rolniczych M8560, M9960, M110GX i M135GX, pokazano nieznany szerzej w Polsce pojazd użytkowy Kubota RTV 900.

 

\"\"



Organizatorzy konferencji podkreślali, że dzięki własnemu przedstawicielstwu pomarańczowe maszyny staną się jeszcze bardziej widoczne na naszym rynku, a budowa silnej marki stanowi jeden z priorytetów japońskiego producenta. Dla osób rozważających zakup pojazdów komunalnych lub ciągników rolniczych z logo „K” na masce zmiana ta oznacza lepszą dostępność produktów Kubota i akcesoriów do nich dedykowanych, większą dbałość o klienta i jego wsparcie w procesie sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej. Obecni użytkownicy maszyn Kubota zyskają krótszy czas dostawy części zamiennych i ich większy wybór, a także opiekę jeszcze lepiej przeszkolonych serwisów.

Warto jeszcze raz podkreślić, że klienci marki Kubota mogą spać spokojnie: choć formalnie zmienia się dystrybutor japońskich ciągników, jego dane kontaktowe i osoby odpowiedzialne za markę Kubota w naszym kraju pozostają te same. Dalszy rozwój sieci dilerskiej będzie oparty o obecnych dilerów, tak więc każdy dotychczasowy diler Kubota będzie mógł dostarczać maszyny i części zamienne również wtedy, gdy obecny importer zostanie zastąpiony przez nowego.

Marta Nowak-Woźnica
Rekadcja AgroNews
 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polski drób wraca na chiński rynek

Polski drób ponownie trafi na stoły w Chinach. To efekt podpisania porozumienia między ministrem rolnictwa i rozwoju wsi Stefanem Krajewskim a wiceministrem Generalnej Administracji...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
13,432SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics