Koncern Kubota wkracza do Polski

Od 1-go listopada 2012r. ciągniki rolnicze i maszyny komunalne marki Kubota będą miały nowego dystrybutora w Polsce. Dotychczasowego, niezależnego importera zastąpi przedstawicielstwo  producenta, firmy Kubota Corporation. To ważna wiadomość dla obecnych i przyszłych użytkowników maszyn z literą „K” na masce.

Marka Kubota jest nad Wisłą obecna od 2004r. dzięki staraniom firmy Marubeni Machinery Distribution Poland Sp. z o.o., niezależnego pośrednika, który z producentem pomarańczowych maszyn związany jest jedynie umową handlową. Przez osiem lat wysoką jakość japońskich maszyn i ich doskonałe walory praktyczne doceniło ponad tysiąc trzystu użytkowników.

Odnoszone na naszym rynku sukcesy i stabilna pozycja marki Kubota w pierwszej dwudziestce największych dostawców ciągników rolniczych zmobilizowały władze firmy Kubota Corporation, producenta ciągników i maszyn komunalnych z literą „K” na masce, do większego zaangażowania w Polsce.

Jak poinformowano na konferencji prasowej towarzyszącej targom AGRO SHOW koncern Kubota postanowił otworzyć w Warszawie swoje przedstawicielstwo, a tym samym przejąć dystrybucję ciągników rolniczych i maszyn komunalnych Kubota. Celem tej decyzji jest zwiększenie tempa rozwoju marki Kubota w naszym kraju i umocnienie jej pozycji pośród liderów rynku maszyn rolniczych i komunalnych.

 

\"\"

 


Jak powiedział Ryo Tsujiyama, General Manager Działu Sprzedaż Traktorów i Maszyn Użytkowych Kubota Corporation: “Koncern Kubota wiąże szczególne nadzieje ze wzrostem sprzedaży swoich produktów w Polsce, ponieważ segment pojazdów o mocy 50-100 KM, w którym marka Kubota jest szczególnie silna, stanowi bardzo znaczącą część całego tutejszego rynku ciągników rolniczych.”

Duże znaczenie dla takiej decyzji Japończyków miał z pewnością fakt, że nasz kraj w ostatnich latach wysunął się na czwartą pozycję wśród największych odbiorców ciągników rolniczych w Europie, a prognozy na najbliższe lata nadal są obiecujące. Z kolei rozwijającą się dopiero u nas branżę maszyn komunalnych koncern Kubota ma nadzieję zawojować korzystając z bogatego doświadczenia lidera tego biznesu w wielu krajach świata.

 

\"\"

 

Jak wyjaśniał Maciej Rujner, Dyrektor Zarządzający marki Kubota w Polsce, nadchodzące zmiany mają charakter ewolucyjny. Choć 1-go listopada dystrybucję marki Kubota w Polsce oficjalnie przejmie własne przedstawicielstwo Kubota Corporation oparte o struktury oddziału marki Kubota w Niemczech, obecna sieć Dilerska w Polsce będzie dalej rozwijana, a z ramienia importera marką Kubota zajmować będzie się ten sam zespół ludzi.

Cel nadchodzącej zmiany stanowi zapewnienie jeszcze wyższego standardu obsługi sprzedażowej, posprzedażowej i serwisowej, a w niedługim czasie także rozszerzenie oferty produktowej o nowe, nieoferowane w Polsce modele. Już podczas AGRO SHOW, oprócz najnowszych modeli ciągników rolniczych M8560, M9960, M110GX i M135GX, pokazano nieznany szerzej w Polsce pojazd użytkowy Kubota RTV 900.

 

\"\"



Organizatorzy konferencji podkreślali, że dzięki własnemu przedstawicielstwu pomarańczowe maszyny staną się jeszcze bardziej widoczne na naszym rynku, a budowa silnej marki stanowi jeden z priorytetów japońskiego producenta. Dla osób rozważających zakup pojazdów komunalnych lub ciągników rolniczych z logo „K” na masce zmiana ta oznacza lepszą dostępność produktów Kubota i akcesoriów do nich dedykowanych, większą dbałość o klienta i jego wsparcie w procesie sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej. Obecni użytkownicy maszyn Kubota zyskają krótszy czas dostawy części zamiennych i ich większy wybór, a także opiekę jeszcze lepiej przeszkolonych serwisów.

Warto jeszcze raz podkreślić, że klienci marki Kubota mogą spać spokojnie: choć formalnie zmienia się dystrybutor japońskich ciągników, jego dane kontaktowe i osoby odpowiedzialne za markę Kubota w naszym kraju pozostają te same. Dalszy rozwój sieci dilerskiej będzie oparty o obecnych dilerów, tak więc każdy dotychczasowy diler Kubota będzie mógł dostarczać maszyny i części zamienne również wtedy, gdy obecny importer zostanie zastąpiony przez nowego.

Marta Nowak-Woźnica
Rekadcja AgroNews
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here