Producenci papryki oburzeni reklamą Unilevera. Żądają jej zmiany

    Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej wystosowali list otwarty do prezesa Unilever Polska, w którym wyraża swoje oburzenie i zaniepokojenie działaniami tej firmy. Chodzi o emitowaną obecnie reklamę papryki. – Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów – czytamy w liście.

    rolnictwo, rolnik, zysk rolnika, portal rolny, papryka, Unilever, Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej

    Zdaniem Zrzeszenia Producentów Papryki RP reklama dotycząca papryki nie daje jasnego i wyraźnego przekazu dotyczącego papryki.

    – A raczej z tej reklamy można wywnioskować, że najlepsza papryka jest produkowana na półwyspie iberyjskim tzn. w Hiszpanii, co nie jest prawdą – uważa Mirosław Łuska, prezes ZPPRP.

    Według producentów papryki, reklama ta wprowadza polskich konsumentów w błąd.

    – My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków. My w Polsce, w subregionie Radom, produkujemy różne typy i odmiany zarówno papryki słodkiej, jak i papryki ostrej. Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej. Produkowana w naszym subregionie papryka jest rozpoznawalna i przez konsumentów doceniana nie tylko na naszym polskim rynku, ale także jest eksportowana do innych krajów w Europie. Dlatego nie zrozumiałym dla naszych producentów papryki jest przekaz, który niesie państwa reklama. Jest nam z tego powodu bardzo przykro. Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów – czytamy w liście ZPPRP.

     

    Związek apeluje o zmianę reklamy w taki sposób, aby nie wskazywała jednoznacznie która papryka jest najlepsza i gdzie są najlepsze warunki do jej produkcji.

    – Żądamy, aby reklamy nie dyskryminowały naszych polskich producentów warzyw i owoców w sytuacji, gdy produkujemy warzywa w Polsce w wystarczających ilościach nie tylko na rynek krajowy – pisze prezes Łuska.

    Wystąpiliśmy do Unilever z prośbą o komentarz. Na razie nie dostaliśmy odpowiedzi.

    oprac. Kamila Szałaj
    Redakcja AgroNews, fot. Unilever/YouTube

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here