Producenci papryki oburzeni reklamą Unilevera. Żądają jej zmiany

Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej wystosowali list otwarty do prezesa Unilever Polska, w którym wyraża swoje oburzenie i zaniepokojenie działaniami tej firmy. Chodzi o emitowaną obecnie reklamę papryki. – Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów – czytamy w liście.

rolnictwo, rolnik, zysk rolnika, portal rolny, papryka, Unilever, Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej

Zdaniem Zrzeszenia Producentów Papryki RP reklama dotycząca papryki nie daje jasnego i wyraźnego przekazu dotyczącego papryki.

– A raczej z tej reklamy można wywnioskować, że najlepsza papryka jest produkowana na półwyspie iberyjskim tzn. w Hiszpanii, co nie jest prawdą – uważa Mirosław Łuska, prezes ZPPRP.

Według producentów papryki, reklama ta wprowadza polskich konsumentów w błąd.

– My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków. My w Polsce, w subregionie Radom, produkujemy różne typy i odmiany zarówno papryki słodkiej, jak i papryki ostrej. Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej. Produkowana w naszym subregionie papryka jest rozpoznawalna i przez konsumentów doceniana nie tylko na naszym polskim rynku, ale także jest eksportowana do innych krajów w Europie. Dlatego nie zrozumiałym dla naszych producentów papryki jest przekaz, który niesie państwa reklama. Jest nam z tego powodu bardzo przykro. Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów – czytamy w liście ZPPRP.

 

Związek apeluje o zmianę reklamy w taki sposób, aby nie wskazywała jednoznacznie która papryka jest najlepsza i gdzie są najlepsze warunki do jej produkcji.

– Żądamy, aby reklamy nie dyskryminowały naszych polskich producentów warzyw i owoców w sytuacji, gdy produkujemy warzywa w Polsce w wystarczających ilościach nie tylko na rynek krajowy – pisze prezes Łuska.

Wystąpiliśmy do Unilever z prośbą o komentarz. Na razie nie dostaliśmy odpowiedzi.

oprac. Kamila Szałaj
Redakcja AgroNews, fot. Unilever/YouTube

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Buraki cukrowe całkowicie zablokowały drogę!

34 letni mieszkaniec gminy Tereszpol na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem. Doszło do wywrócenia ciężarowego Renault z naczepą, a przewożone przez niego buraki...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics