Sejm za lepszą promocją produktów rolno-spożywczych

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać działania marketingowe i zachęcać do konsumpcji artykułów rolno-spożywczych – to cel nowelizacji ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, przyjętej wczoraj przez Sejm.

 

\"rolnictwo,

 

Posłowie przyjęli nowelizację ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (pierwotny druk nr 791). Przewiduje ona zwiększenie wpływu przedstawicieli środowiska producentów i hodowców na sposób wydatkowania środków z tych funduszy.

Nowelizacja zakłada zmianę w proporcjach między liczbą producentów a liczbą przetwórców wchodzących w skład komisji zarządzających funduszami promocji. Liczba przedstawicieli producentów ma zwiększyć się z czterech do pięciu, natomiast zmniejszona ma zostać liczba przetwórców z czterech do trzech. Ma to zapewnić przewagę przedstawicielom podmiotów, od których wpłaty na fundusze promocji pochodzą.

Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych powstały na podstawie ustawy z 2009 r.  Powstają z wpłat w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka lub 0,1 proc. wartości pozostałych towarów takich jak zboże, mięso, owoce, ryby.

Pieniądze pochodzą od producentów rolnych. Fundusze te są  gromadzone na rachunku Agencji Rynku Rolnego i mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe oraz zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe.

Teraz ustawą zajmie się Senat.

Redakcja AgroNews, fot. Sejm RP/Rafał Zambrzycki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here