Sprzedaż przyczep ponownie spadła. O prawie połowę

– We wrześniu 2016 roku zarejestrowano 149 nowych przyczep rolniczych, jest to wynik o 51 % słabszy od osiągniętego w analogicznym okresie 2015 roku. Sezon rolniczy zbliża się ku końcowi, a jak dotąd od początku roku sprzedano 2447 przyczep rolniczych – informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.

 

\"rolnictwo,

 

Sprzedaż przyczep ponownie spadła. W porównaniu z sierpniem, we wrześniu zarejestrowano ich o 47 proc. mniej. Biorąc pod uwagę liczbę rejestracji jakie dokonano na przełomie stycznia i września spadek jest jeszcze bardziej dotkliwy i wynosi 125 proc.

– Niewiele dzieje się na rynku przyczep rolniczych. Rolnicy wyraźnie wstrzymują się z zakupem tego typu sprzętu. Nie wydaje się, by ta sytuacja miała się jakoś drastycznie zmienić w kolejnych miesiącach. Sukcesem będzie osiągnięcie poziomu 3000 sztuk na koniec roku – mówi Mariusz Chrobot z firmy Martin & Jacob.

Na czele znów Pronar

Przyczepy marki Pronar tradycyjnie już znajdują się na czele sprzedaży. We wrześniu 43 proc. rynku należało do producenta z Narwi. Dla Pronaru oznacza to rejestrację 65 sztuk. Konkurenci zostali daleko w tyle, najbliżej doścignięcia wrześniowego lidera był Metal-Fach, który sprzedał 21 przyczep. Dla porównania wrzesień 2015 roku Metal-Fach zamknął sprzedażą 54 przyczep rolniczych – a więc o 33 więcej, niż w analogicznym okresie tego roku. Trzecie miejsce we wrześniu 2016 roku przypadło firmie Zasław z wynikiem sprzedaży na poziomie 9 sztuk. Jest to duży spadek w porównaniu do roku ubiegłego, kiedy na przyczepy rolnicze firmy Zasław zdecydowało się 62 proc. więcej klientów – sprzedano wtedy 24 sztuki.

Mniejsze ładowności bardziej popularne

Ponownie największą popularnością cieszyły się przyczepy o tonażu w przedziale 10-13t, ich sprzedaż stanowiła 30 proc. całkowitej ilości przyczep rolniczych zarejestrowanych we wrześniu. Zmiany widać na dalszych miejscach podium. W omawianym miesiącu drugie miejsce w klasyfikacji ładowności należało do przyczep z przedziału 6-7 ton. Konsumenci nabyli 27 takich pojazdów, co stanowiło 18 proc. udział w rynku. Na podium ładowności tym razem nie znalazły się przyczepy z segmentu 13-17 ton, te zostały zastąpione dużo mniej ładownymi modelami o udźwigu w przedziale między 8 a 9 ton. We wrześniu tego roku zarejestrowano ich 18 sztuk, oznacza to udział w rynku na poziomie 12 proc.

Wielkopolska liderem sprzedaży

Województwo wielkopolskie znów zajęło pierwszą lokatę pod względem sprzedaży – we wrześniu tego roku 22 przyczepy rolnicze zostały zarejestrowane w tym rejonie. Wielkopolska utrzymała 15 proc. udział w całkowitej sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale w tym samym czasie zanotowała spadek sprzedaży o 52 proc. Druga pozycja na podium ponownie przypadła Mazowszu – zarejestrowano tam 21 przyczep rolniczych, różnica w porównaniu do lidera była więc niewielka. Trzecie miejsce przypadło województwom lubelskiemu oraz pomorskiemu, w obu tych rejonach odnotowano po 17 rejestracji nowych przyczep rolniczych. W województwie lubelskim oznacza to spadek w porównaniu do września 2015 roku o 35 proc., jednak dla województwa pomorskiego w tym samym okresie odnotowano wzrost rejestracji o 70 proc. Było to jedno z dwóch województw, które odnotowały wzrost ilości rejestracji w porównaniu do września 2015 roku. Drugim regionem, w którym odnotowano taki wzrost było województwo warmińsko-mazurskie.

Redakcja AgroNews, fot. Pronar

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here