Strategia dla mleczarstwa

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski oraz sekretarz stanu Stefan Krajewski wzięli udział w spotkaniu poświęconym strategii dla polskiego sektora mleczarskiego. W spotkaniu uczestniczyli dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska, prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka Leszek Hądzlik oraz prezes Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka Marcin Hydzik.

Silna marka

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę na zmiany, które zaszły w sektorze mleczarskim od czasu naszego przystąpienia do Unii Europejskiej.

– Mamy bardzo dobrą, silną markę, jeżeli chodzi o polski sektor mleczarski. To nie dzieje się samo, to wypracowali wszyscy związani z sektorem – dodał wiceminister Stefan Krajewski.

Wyzwania

Sekretarz stanu zwrócił również uwagę na sytuację związaną z rynkiem zboża. Przypomniał, że zamykanie granic jest działaniem dwukierunkowym i należy pamiętać o polskim sektorze mleczarskim. Wiceminister podniósł ponadto kwestię spadku cen mleka.

– Powstają coraz większe obory. To rodzi nowe wyzwania i problemy związane z sąsiedztwem takich farm – powiedział sekretarz stanu.

Strategia dla mleczarstwa

– Wszystkie te kwestie należy przemyśleć i wyciągnąć wnioski. Na dalsze działania muszą być wypracowane pomysły – stwierdził wiceminister Stefan Krajewski.

Sekretarz stanu zwrócił uwagę, że strategię trzeba poprzeć danymi i merytoryczną wiedzą. Podkreślił także, że opowiada się za regionalnym ukierunkowaniem rolnictwa.

– To, co sprawdza się w jednym województwie, niekoniecznie sprawdzi się w innym – dodał wiceminister.

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Przeceny na rynku rzepaku nabierają tempa

Kompleks oleistych traci na wartości za sprawą dobrych warunków upraw w Brazylii, gdzie rosną szanse na rekordowe zbiory soi. Soja w Chicago zaczyna też odczuwać...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics