Strategia dla mleczarstwa

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski oraz sekretarz stanu Stefan Krajewski wzięli udział w spotkaniu poświęconym strategii dla polskiego sektora mleczarskiego. W spotkaniu uczestniczyli dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska, prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka Leszek Hądzlik oraz prezes Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka Marcin Hydzik.

Silna marka

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę na zmiany, które zaszły w sektorze mleczarskim od czasu naszego przystąpienia do Unii Europejskiej.

– Mamy bardzo dobrą, silną markę, jeżeli chodzi o polski sektor mleczarski. To nie dzieje się samo, to wypracowali wszyscy związani z sektorem – dodał wiceminister Stefan Krajewski.

Wyzwania

Sekretarz stanu zwrócił również uwagę na sytuację związaną z rynkiem zboża. Przypomniał, że zamykanie granic jest działaniem dwukierunkowym i należy pamiętać o polskim sektorze mleczarskim. Wiceminister podniósł ponadto kwestię spadku cen mleka.

– Powstają coraz większe obory. To rodzi nowe wyzwania i problemy związane z sąsiedztwem takich farm – powiedział sekretarz stanu.

Strategia dla mleczarstwa

– Wszystkie te kwestie należy przemyśleć i wyciągnąć wnioski. Na dalsze działania muszą być wypracowane pomysły – stwierdził wiceminister Stefan Krajewski.

Sekretarz stanu zwrócił uwagę, że strategię trzeba poprzeć danymi i merytoryczną wiedzą. Podkreślił także, że opowiada się za regionalnym ukierunkowaniem rolnictwa.

– To, co sprawdza się w jednym województwie, niekoniecznie sprawdzi się w innym – dodał wiceminister.

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics