Uda gęsie w kiszonej kapuście ala Sawicki i Choiński. Promocja polskiego mięsa drobiowego w Jabłonnie

7 października 2015 r. w kompleksie barokowo-klasycystycznym pałacu z XVIII wieku w Jabłonnie pod Warszawą, miało miejsce wydarzenie pod nazwą „POLSKIE MIĘSO – Ambrozja Smaku”, której organizatorem był Związek „Polskie Mięso”.

 

\"rolnictwo,

 

Patronat Honorowy nad przedsięwzięciem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Marek Sawicki. Do udziału w wydarzeniu zostali zaproszeni przedstawiciele korpusu dyplomatycznego z całego świata, akredytowani w Polsce, w tym Ambasadorowie i ich Małżonki. Celem wydarzenia była promocja polskiego mięsa drobiowego.

Podczas przemowy powitalnej prezes Związku „Polskie Mięso” przybliżył zgromadzonemu gremium dane na temat produkcji drobiu w Polsce. Głównym punktem programu były warsztaty kulinarne bazujące na przygotowaniu potraw z polskiego drobiu, prowadzone przez polskich kucharzy pod kierownictwem wybitnego szefa kuchni Artura Moroza. Dyplomaci przygotowali między innymi: kurczaka po polsku, klasycznego de volaille, gęsie pipki, czyli gęsie żołądki z warzywami, pasztet z kaczki, pierożki z nadzieniem z pieczonej kaczki i orzechami, pierś gęsią z jabłkami i miodem pitnym, uda gęsie w kiszonej kapuście.

Do udziału w promocji polskiej tradycji kulinarnej dołączył Minister Marek Sawicki oraz prezes organizator Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński, którzy przygotowali uda gęsie w kiszonej kapuście.
W trakcie spotkania szef kuchni opowiedział wszystkim gościom o polskiej tradycji kulinarnej, bazującej od wieków na polskim mięsie wysokiej jakości. Część uczestników wzięła udział w warsztatach na temat polskich nalewek, które prowadził Karol Majewski, twórca wielu znakomitych nalewek staropolskich. Spotkanie było uatrakcyjnione również o zwiedzanie obiektu, podczas którego goście mogli poznać historię Pałacu w Jabłonnie.
 

\"rolnictwo\"
 

„POLSKIE MIĘSO – Ambrozja Smaku” zakończyła się wspólnym, uroczystym obiadem z menu złożonym z polskiego drobiu, do którego podano wina z polskich winnic. Na koniec każdy otrzymał drobny upominek w postaci pięknej ceramiki z Bolesławca. Zadanie miało na celu promocję polskiego mięsa drobiowego na arenie międzynarodowej oraz umocnienie kontaktów pomiędzy przedstawicielami polskiego przemysłu mięsnego z reprezentantami ważnych dla polskiego eksportu państw.

Projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Redakcja AgroNews

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

300 tysięcy złotych dla gospodarstw poszkodowanych przez powódź. Ruszył nabór wniosków

Rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane przez powódź, od 22 listopada do 30 grudnia 2024 r. mogą składać wnioski o przyznanie wsparcia na Inwestycje odtwarzające...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics