Wydajemy najwięcej na… piwo

Ponad 45 mld złotych wydają łącznie Polacy na 10 najpopularniejszych produktów spożywczych w ciągu roku — wynika z zestawienia firmy Nielsen dla "Rzeczpospolitej".

Najwięcej, bo niemal 14 mld zł przeznaczamy na piwo, a kolejne 10 mld zł na wódkę. Jednak wartość tego segmentu spada. W ostatnim roku (od czerwca 2010 do maja 2011) wydatki na te alkohole spadły. Polacy wydają też mniej na soki, nektary, napoje i kawę. W tym przypadku powodem jest nasycenie rynku.

Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej wyjaśnia w „Rzeczpospolitej”, że rosnące koszty utrzymania oraz transportu, a także dla wielu coraz wyższe raty kredytów walutowych sprawiają, że mniej pieniędzy zostaje na żywność. W związku z tym szukamy tańszych odpowiedników produktów, które kupowaliśmy do tej pory.

Z drugiej jednak strony Polacy wydają więcej na wodę, oleje, margaryny, twarogi, słone przekąski oraz jogurty.

Ogólnie w stosunku do poprzedniego okresu (czerwiec 2009-maj 2010), wydatki na żywność zmniejszyły się o 360 mln zł.

Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here