Początek roku to okazja do zaprezentowania nowej odsłony firmy Arysta LifeScience po połączeniu z firmami Agriphar i Chemtura AgroSolutions. Jaką strategię przyjęła Arysta na najbliższe lata, jakie ma plany rozwoju i co zaoferuje obecnym oraz nowym klientom?
W 2015 roku nastąpiło połączenie firm: Arysta LifeScience, Agriphar i Chemtura AgroSolutions. Nowa Arysta, która jest częścią międzynarodowego koncernu Platform Specialty Product, stanie się jednym z wiodących producentów na polskim rynku środków ochrony roślin.
– Z punktu widzenia klienta ostatecznego integracja tych trzech firm przyniesie wymierne korzyści, czyli pełną ofertę do wszystkich grup upraw – powiedział Tomasz Stadnikiewicz, Dyrektor Sprzedaży. – Zarówno ochrona fungicydowa, herbicydowa, jak i insektycydowa praktycznie w 100% może być oparta o nasze produkty.
Zmiana ta jest istotna nie tylko z perspektywy klientów, ale także pracowników.
Jerzy Pątek, Prezes Zarządu Arysta LifeScience
Jerzy Pątek, Prezes Zarządu, tak podsumował potencjał połączonych firm: Chciałbym, żeby cała załoga miała świadomość, że to jest coś wspaniałego, że taka integracja to naprawdę ogromna szansa dla wszystkich – będziemy mieli do czynienia z nowymi produktami, nowymi technologiami, nowymi wyzwaniami. Wśród celów strategicznych firmy Arysta są: wprowadzenie na rynek w ciągu kilku lat 25 nowych produktów oraz zwiększenie obrotów do ok. 200 mln zł netto rocznie.
Arysta LifeScience wyróżnia się bardzo szeroką ofertą, obejmującą obecnie 80 produktów ze wszystkich 9 kategorii preparatów agrochemicznych – od unikalnych biostymulatorów, przez zaprawy nasienne, środki biobójcze, nawozy, po standardowe produkty do ochrony roślin. To sprawia, że Arysta jest jedynym dostawcą rozwiązań dla wszystkich producentów rolnych i do wszystkich typów upraw.
– Skupiamy się na rynku, na którym jesteśmy bardzo mocni, a więc ochrony roślin sadowniczych i warzywniczych, ale w najbliższych latach będziemy rozwijali produkty do innych upraw, głównie rolniczych. Ważną innowacją ofertową będzie wprowadzenie nowych wielkości opakowań produktów (10, 20, 50 mililitrów), co ma znaczenie szczególnie dla producentów warzyw – powiedział Adam Słowiński, Dyrektor Marketingu i Rozwoju.
Czytaj także:
25 nowych produktów w ciągu 5 lat. Nowa Arysta, nowe perspektywy
Kolejnym wyzwaniem, a jednocześnie ogromną szansą, jest poszerzenie obszaru działalności firmy Arysta LifeScience o kraje bałtyckie. Obecnie prowadzone są bardzo intensywne prace w zakresie rejestracji środków, poprzedzające wprowadzenie pełnej oferty produktów na rynki Litwy, Łotwy i Estonii.
Redakcja AgroNews, fot. RedM