Nie działa, zawiesza się, nie można się zarejestrować – tak o aplikacji eWniosekPlus piszą nasi widzowie. Ale resort rolnictwa jest zadowolony z dotychczasowego przebiegu kampanii.
W tym roku po raz pierwszy w historii rolnicy składają wnioski o dopłaty bezpośrednie obowiązkowo za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, czyli przez internet.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa poinformowała, że w ciągu dwóch pierwszych dni naboru rolnicy złożyli 10715 wniosków o dopłaty przez internet. Jak się okazuje, najwięcej wniosków wpłynęło z województw małopolskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego i łódzkiego.
Ale nie obyło się bez problemów. Nasi widzowie informowali nas o utrudnieniach, na które napotykali podczas próby zalogowania się w systemie lub w trakcie wypełniania wniosku.
– W tym problem ze nie działa. Od wczoraj wieczorem ciągle ładuje dane, a wczoraj po południu działało super.
– Nie idzie się zarejestrować aby utworzyć login i hasło…
– Wniosek teoretycznie się wysłał, ale nie otrzymałam żadnego potwierdzenia, że wpłynął do Agencji. Będę musiała jutro podjechać do oddziału ARiMR… A miało być tak pięknie.
– Aplikacja nie działa.
To tylko niektóre z komentarzy, jakie dostaliśmy od naszych widzów.
Są też głosy zadowolonych rolników. Np. pani Danuta spod Płońska przyznała w rozmowie z nami, że w ubiegłych latach obawiała się składania wniosku przez internet. A teraz żałuje, że wcześniej nie korzystała z tej formy ubiegania się o dopłaty.
– W tym roku zostałam do tego zmuszona i bardzo się z tego cieszę, bo wniosek złożyłam szybko, prawie bez problemu, a co najważniejsze bez jeżdżenia do Agencji. A więc zaoszczędziłam czas, no i mam nadzieję, że skoro złożyłam jako jedna z pierwszych, to i pieniądze szybciej dostanę – mówi nam pani Danuta.
Resort rolnictwa zadowolony
Z dotychczasowego przebiegu kampanii zadowolony jest także wiceminister rolnictwa Ryszard Zarudzki, który w resorcie nadzoruje Departament Płatności Bezpośrednich. W rozmowie z nami przyznał, że składnie wniosków idzie „bezproblemowo i zaskakująco dobrze”.
Jak będzie dalej? Czas pokaże. Mamy jednak nadzieję, że 15 maja znakomita większość rolników przyzna wiceministrowi rację 😉
A tym, co jednak napotkają na problemy przypominamy, że błędy dotyczące eWniosekPlus można zgłaszać przez portal POMOC.ARIMR.GOV.PL.
Kamila Szałaj