Promocje główną przyczyną marnowania żywności!

Supermarkety są współwinne gigantycznego marnotrawstwa żywności. Wszystkiemu winne są promocje oferujące klientom kupno większej ilości produktów za mniejszą cenę – tzw sprzedaże wiązane – czytamy w gazecie.

 

\"\"

 

Brytyjscy analitycy wzywają duże sieci, by zrezygnowały z promocji oferując klientom sprzedaży wiązanej typu trzy produkty w cenie dwóch. Jednak władze w Londynie nie są chętne to prawnego uregulowania kwestii promocji. Uważają, że sieci handlowe powinny zrezygnować z nich dobrowolnie.

Jak na razie jedyną siecią , która odpowiedziała na apel jest Tesco. Rocznie marnuje się ponad 60 tysięcy ton jedzenia. Tesco zdecydowało się więc wesprzeć program działań na rzecz odpadów (WRAP) i ujawniło dane dotyczące odpadów spożywczych, których w ciągu sześciu miesięcy uzbierało się 28,5 tys. ton. Łącznie, rocznie w całej Wielkiej Brytanii marnowanych jest 15 milionów ton jedzenia – podaje „Rzeczpospolita”
.

Według szacunków, rocznie brytyjskie rodziny marnują około 700 funtów na wyrzucanym jedzeniu, my chcemy pomóc im zatrzymać te pieniądze w portfelach – zapowiedział dyrektor ds. żywności Tesco, Matt Simister.

Czytaj także:
Uwaga! Takich cen mleka dawno nie było!
IERiGŻ: ceny żywności wzrosną!
STOP dla niezdrowego jedzenia w szkołach!!

Tesco chce zrezygnować ze sprzedaży sałaty w wielopaku, bo jak wykazały badania, aż 68 proc. sprzedawanych sałat marnuje się. Ograniczone zostaną także ilości sprzedawanego pieczywa.

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, wyliczyła , że jedna trzecia całej żywności produkowanej na świecie (ok. 1,3 mld ton) o wartości 750 mld dolarów każdego roku ląduje na śmietniskach.

Unia Europejska dąży do ograniczenia odpadów spożywczych do roku 2020. 90 mln ton marnowanego obecnie jedzenia planuje zmniejszyć o połowę i przekazywać nadwyżki jedzenia do banków żywności.

Źródło: „Rzeczpospolita”,
Redakcja AgroNews, fot. sxc.hu
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here