Advertisement

Rynek singapurski chce zwiększyć dostawy żywności z Polski

Rośnie znaczenie rynku singapurskiego dla polskiego eksportu żywności, co potwierdzają dane handlowe. W 2020 r. wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Singapuru wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość 43 mln EUR. Natomiast w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 r. nasz eksport do Singapuru zwiększył się o niemal 50% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r.

Rynek singapurski będzie rozwijał współpracę w zakresie dywersyfikacji dostaw żywności z Polski
Rynek singapurski będzie rozwijał współpracę w zakresie dywersyfikacji dostaw żywności z Polski

Działania eksporterów i Inspekcji Weterynaryjnej

Te dobre wyniki były możliwe dzięki szybkiej reakcji polskich eksporterów na informacje płynące z Singapuru o poszukiwaniu alternatywnych źródeł dostaw żywności. Działania były wspierane przez polskie służby weterynaryjne, które prowadziły ożywioną współpracę z singapurskimi władzami, co zaowocowało m.in. ustaleniem nowego wzoru świadectwa zdrowia dla mięsa drobiowego, uwzględniającego zasadę regionalizacji w zakresie HPAI, a także finalizacją procedury dopuszczającej jaja konsumpcyjne oraz produkty jajeczne do rynku singapurskiego.

Władze singapurskie uznały Polskę za jeden z dziewięciu krajów, z którymi będzie rozwijana współpraca w zakresie dywersyfikacji dostaw żywności. Polska została wskazana jako priorytetowe źródło dostaw drobiu, jaj oraz łososia do Singapuru.

Prezentacja polskiej oferty

28 września br. odbyło się webinarium pt. „Poland – New Poulty Partner in support of Singapore’s food security”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Meat Traders Association (MTA) w Singapurze we współpracy z Krajową Radą Drobiarstwa – IG (KRD), a także Ambasadą RP oraz Zagranicznym Biurem Handlowym w Singapurze. W spotkaniu wzięło udział ponad 50 przedstawicieli branży z Polski i Singapuru. Polskie firmy miały okazję zaprezentować swoją ofertę, a następnie przeprowadzić odrębne spotkania biznesowe z singapurskimi partnerami.

Podczas wideospotkania Krajowa Rada Drobiarstwa – IG podpisała porozumienie o współpracy z Meat Traders Association. Dokument jest dużą szansą na intensyfikację współpracy w zakresie handlu mięsem drobiowym. Strony deklarują w nim m.in. wolę do prowadzenia wspólnych projektów promocyjnych, prowadzenia współpracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach biznesowych a także wymianę ekspertów.

Źródło: MRIRW

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisement
11,152FaniLubię
4,484ObserwującyObserwuj
3,942ObserwującyObserwuj
7,180SubskrybującySubskrybuj

Drukowana żywność to już nie fantastyka naukowa, ale konsumencka przyszłość

Naukowcy pracują nad nowymi zastosowaniami druku 3D do produkcji żywności. „W niektórych aspektach to z pewnością nasza konsumencka przyszłość” - uważa prof. dr hab....

Obserwuj nas na INSTAGRAMIE