KRIR: Port zbożowy zamiast CPK!

Prezes KRIR Wiktor Szmulewicz zwrócił się do resortu rolnictwa o stworzenie możliwości tranzytu zbóż poprzez port zbożowy.

KRIR: Port zbożowy zamiast CPK!

Import zbóż z Ukrainy będzie zagrażał polskim rolnikom

W związku z coraz trudniejszą sytuacją na rynku zbóż oraz mając na uwadze położenie geopolityczne Polski, przewiduje się, że import zbóż z Ukrainy będzie powracał i uderzał w polskich rolników.

„Jednym ze sposobów, który chcemy przedstawić jako rozwiązanie, jest stworzenie tranzytu dla zboża z Ukrainy poprzez Polskę. Jednakże, aby to osiągnąć, musimy zadbać o infrastrukturę, która umożliwi przewóz większej ilości zboża. W tym celu proponujemy budowę Portu zbożowego o dużej przepustowości z infrastrukturą kolejową” – napisał prezes KRIR w uzasadnieniu.

Taka inwestycja będzie korzystna dla polskich rolników, którzy będą mieli możliwość sprzedaży swojego zboża po cenie zbliżonej do ceny światowej, ale również dla rozwoju naszego kraju. „Taki port zbożowy przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności polskiego rolnictwa oraz umożliwi tworzenie nowych miejsc pracy” – podkreśla Szmulewicz.

Budowa portu zbożowego pozwoli uniknąć zniszczenia polskiego rolnictwa

Proponowane rozwiązanie, czyli budowa Portu zbożowego o dużej przepustowości z infrastrukturą kolejową, pozwoli uniknąć zniszczenia polskiego rolnictwa, które mogłoby wyniknąć z braku rynku zbytu dla polskiego zboża. W związku z tym, zamiast inwestować w budowę Centralnego Portu Lotniczego, który z pewnością pochłonie znaczne środki finansowe, proponujemy przekierowanie tych środków na budowę portu zbożowego.

Będzie kolejny okrągły stół. Polski rynek zalewa ukraiński drób!

Taka inwestycja da polskim rolnikom szansę na sprzedaż swojego zboża po konkurencyjnej cenie, co z kolei przyczyni się do rozwoju i przetrwania polskiego rolnictwa oraz poprawy sytuacji gospodarczej kraju.

Źródło: KRIR

Agata Molenda
Agata Molendahttps://agronews.com.pl
Redaktor portalu agronews.com.pl. Email: a.molenda@agronews.com.pl

Zostaw komentarz

  1. dopiero teraz?
    od wielu lat istnieje potrzeba takiej inwestycji.
    od roku jest to potrzeba paląca i rozwiązująca w dużym stopniu problem z ukraińskim zbożem, a wręcz pozwalająca nawet na zarobienie na nim.
    plus oczywiście szerokie tory z Hrubieszowa do Gdyni czy Gdańska

  2. Co wam da ten port, jak nie tylko zboże jest problemem?!?!?!?!? Ogólnie to powinien być już dawno, ale co z mlekiem, owocami, orzechami, cukrem, kurczakami, jajami itd?

  3. zrozumcie wreszczie ze problem z ukrainskim zbożem jest taki ze nikt na świecie go nie chce i dlatego przyjezdza do nas i żadne ortybtranzyty tego nie zmienia po prostu głowny odbiorca ukrainy czyli chiny kupuje teraz z rosji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics