Miliony euro na promocję polskiej żywności. KE dała zielone światło kolejnym programom

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym i państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,264 mln EUR.

 

\"\"

 

Decyzja dotyczy następujących programów promocyjnych i informacyjnych:
 

  1.     „Smaki Europy – jakość i tradycja”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR,
  2.     „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR,
  3.     „Rozsmakuj się w Europie”, przygotowany przez Związek Polskie Mięso na rynek Japonii i Kanady, o łącznym budżecie 0,906 mln EUR,
  4.     „Pokochaj olej rzepakowy”, przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów na rynek Polski i Słowacji, o łącznym budżecie 1,660 mln EUR.

Kampanie w ramach mechanizmu WPR współfinansowane są w 50% z budżetu UE, w 30% ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20% stanowi wkład własny organizacji branżowej. Od początku funkcjonowania ww. mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych, których całkowity budżet wyniósł ponad 89 mln euro.

Obecnie, na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, których całkowity budżet wynosi ponad 28 mln euro, w tym:
            

  •  kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” prowadzona na rynkuAustrii, Szwecji, Finlandii, Republiki Czeskiej w latach 2015-2018, dotycząca europejskich owoców jagodowych takich jak: truskawki, maliny, porzeczki, borówka. Kampania zainicjowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 3,99 mln €;
  • kampania „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” prowadzona na rynkuRepublikiSłowackiej, Czeskiej, Litwy, Rumunii w latach 2015-2018, dotycząca soków oraz musów owocowych i warzywnych.  Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 4,99 mln €;
  • kampania „EkoEuropa – jakość i tradycja” prowadzona na rynku Japonii, Stanów Zjednoczonych Ameryki Płn., Singapuru w latach 2015-2018, dotycząca produktów rolnictwa ekologicznego takich jak: owoce, warzywa, przetwory owocowe i owocowo-warzywne oraz mięso wieprzowe, wołowe i drobiowe, jak również ich przetwory.  Kampania zainicjowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 1,7 mln €;
  •  kampania „Zasmakuj w Europie” prowadzona na rynkuTurcji w latach 2015-2018, dotycząca świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i przetworów spożywczych wytworzonych na jej bazie. Kampania zainicjowana przez Związek Polskie Mięso. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 0,87 mln €;
  • kampania „Europejskie jabłka dwukolorowe” prowadzona na rynku chińskim i Zjednoczonych Emiratów Arabskich w latach 2014-2017, której celem jest wzrost świadomości nt. walorów jabłek oraz europejskich standardów jakości produkcji oraz wzrost sprzedaży dwukolorowych jabłek europejskich na wybranych rynkach docelowych. Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” (Lider) i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej (Konsorcjant). Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 4,99 mln €;
  • kampania „Trade milk” prowadzona na rynku chińskim w latach 2014-2017, dotycząca przetworów mlecznych tj.: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające. Kampania zainicjowana przez Polską Izbę Mleka (Lider) i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka (Konsorcjant). Całkowity budżet programu wynosi ponad 1,9 mln €;
  •  kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” prowadzona na rynku Korei Płd., Stanów Zjednoczonych i Wietnamu w latach 2013-2016, dotycząca świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Kampania zainicjowana przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego „UPEMI”. Całkowity budżet programu wynosi blisko 4,96 mln €;
  •  kampania „Europejskie mięso – tradycja, jakość i smak” prowadzona na rynku Chin i Zjednoczonych Emiratów Arabskich w latach 2013-2016, dotycząca wołowiny, wieprzowiny i przetworów mięsnych oraz mięsa drobiowego wysokiej jakości. Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Całkowity budżet programu wynosi ponad 4,76 mln €.

Czytaj także:
Więcej polskiego mleka i zbóż popłynie do Algierii?
Sawicki: staramy się o nowe rynki zbytu dla naszych produktów mleczarskich

Inicjatywa wydaje się być bardzo ciekawa, ale czy te akcje promocyjne rzeczywiście przełożą się na zwiększenie eksportu polskiej żywności i czy finalnie polski rolnik otrzyma więcej pieniędzy za swoje produkty?

Mimo rosyjskiego embarga Polska ma dodatnie saldo w handlu zagraniczym polską żywnością i wynosi ono ponad 6 mld euro.

Redakcja AgroNews, fot.:flickr.com/Emilian Robert Vicol
Źródło:Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Zostaw komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Spisek nawozowy. Oszuści ukradli saletrę amonową wartą 200 tysięcy złotych

Dzięki wspólnym działaniom funkcjonariuszy Wydziału Kryminalnego, Dochodzeniowo – Śledczego oraz policjantów zajmujących się zwalczaniem przestępczości gospodarczej z Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach łącznie 6...
13,428FaniLubię
7,105ObserwującyObserwuj
3,946ObserwującyObserwuj
8,520SubskrybującySubskrybuj
Verified by ExactMetrics